Deense Coca Cola stunt tegen slurpen en smakken


Bioscoop – Coca Cola heeft in Denemarken een ludieke stunt bedacht, in samenwerking met het reclamebureau Saatchi & Saatchi, om aandacht te vragen voor het slurpen uit frisdrankbekers en smakken tijdens het filmkijken. In het filmpje worden mensen op een confronterende wijze gewezen op het irritante effect van slurpen en smakken tijdens scenes. Met eten en drinken tijdens voorstellingen is niets mis, alleen vraagt het wel om een ‘handigheid’ het niet al te opvallend te doen. Zeker niet bij fragmenten, die niet om bijgeluiden vragen. Overigens is er net Amerikaans onderzoek gedaan naar het eetgedrag tijdens actiefilms. Wat blijkt? Hoe spannender de film des te meer er wordt gegeten. Vaak gaat dat onbewust. Bij het bekijken van films thuis wordt zonder na te denken eenvoudigweg een hele zak chips of M&M’s geconsumeerd. De prikkels van de film blijken zo overheersend te zijn, dat er geen rem meer is op het eetgedrag. Hoewel het onderzoek is gedaan in een thuissituatie is het effect bij het bekijken van een spannende film in de bioscoop niet veel anders. Maar in actiefilms zitten meestal zoveel geluidseffecten dat het slurpen en smakken daar wordt overstemd. Bon: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid