Deliveroo start bezorging aan de gate op Schiphol


Luchthaven - Schiphol, HMSHost International en Deliveroo starten gezamenlijk een proef met het bezorgen van maaltijden aan de gate. Daarmee is het voor reizigers mogelijk geworden om vlak voor het boarden nog even een pizza of sushi te bestellen. Schiphol, Food & Beverage operator HMSHost International en maaltijdbezorger Deliveroo starten de pilot voor de passagiers die vanaf de E-pier vliegen. Vandaar vertrekken de internationale vluchten naar Amerika en de vluchten naar Engeland. Via de bestel-app van Deliveroo op hun telefoon kunnen deze reizigers vanaf vandaag het gewenste eten en drinken bestellen, dat vervolgens binnen 15 minuten wordt bezorgd aan de gate. Dezelfde gerechten zijn ook te bestellen als room-service in het Mercure hotel, gevestigd in Lounge 3 – eveneens achter de paspoortcontrole. Pilot De bezorging is een pilot, maar wordt in maart ook naar de D-pier. Daarna wordt de pilot geevalueerd. De drie partijen hebben wel onderzoek gedaan naar deze vorm van service, maar willen met de 'Food Delivery at the Gate' toch in de praktijk testen of er belangstelling is voor deze nieuwe dienst. De maaltijden worden bereid in Kebaya- en in The Market, The Grill en The Oven, locaties van de Street Food Market en bezorgd door een van Schiphols grote horeca-partners, HMSHost International. Zij leveren – in de outfit van Deliveroo - het met de step af aan de gate of in het Mercure Hotel. De bestelkosten bedragen 2,50 euro. Voordelen Volgens Marlijn van Straaten Director Marketing& Communications HMSHost International is Schiphol altijd op zoek het verbeteren van de dienstverlening van de passagiers. Omdat passagiers relatief lange tijd aan de gate moeten doorbrengen kan het bezorgen van maaltijden een goed aanvulling zijn op het assortiment zoals dat nu bij de gate wordt aangeboden. Ook Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol ziet duidelijke voordelen. Zeker met de groei die Schiphol doormaakt. “Afgelopen jaar kwamen hier ruim 68 miljoen mensen uit honderden landen. De ruimte voor meer winkels en eetgelegenheden in de terminal en op de pieren is beperkt. We kijken daarom naar technologische oplossingen waarmee niet alleen het aanbod maar ook de beleving voor passagiers kan worden verbeterd. Bron: @FoodClicks Luchthaven - Schiphol, HMSHost International en Deliveroo starten gezamenlijk een proef met het bezorgen van maaltijden aan de gate. Daarmee is het voor reizigers mogelijk geworden om vlak voor het boarden nog even een pizza of sushi te bestellen. Schiphol, Food & Beverage operator HMSHost International en maaltijdbezorger Deliveroo starten de pilot voor de passagiers die vanaf de E-pier vliegen. Vandaar vertrekken de internationale vluchten naar Amerika en de vluchten naar Engeland. Via de bestel-app van Deliveroo op hun telefoon kunnen deze reizigers vanaf vandaag het gewenste eten en drinken bestellen, dat vervolgens binnen 15 minuten wordt bezorgd aan de gate. Dezelfde gerechten zijn ook te bestellen als room-service in het Mercure hotel, gevestigd in Lounge 3 – eveneens achter de paspoortcontrole. Pilot De bezorging is een pilot, maar wordt in maart ook naar de D-pier. Daarna wordt de pilot geevalueerd. De drie partijen hebben wel onderzoek gedaan naar deze vorm van service, maar willen met de 'Food Delivery at the Gate' toch in de praktijk testen of er belangstelling is voor deze nieuwe dienst. De maaltijden worden bereid in Kebaya- en in The Market, The Grill en The Oven, locaties van de Street Food Market en bezorgd door een van Schiphols grote horeca-partners, HMSHost International. Zij leveren – in de outfit van Deliveroo - het met de step af aan de gate of in het Mercure Hotel. De bestelkosten bedragen 2,50 euro. Voordelen Volgens Marlijn van Straaten Director Marketing& Communications HMSHost International is Schiphol altijd op zoek het verbeteren van de dienstverlening van de passagiers. Omdat passagiers relatief lange tijd aan de gate moeten doorbrengen kan het bezorgen van maaltijden een goed aanvulling zijn op het assortiment zoals dat nu bij de gate wordt aangeboden. Ook Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol ziet duidelijke voordelen. Zeker met de groei die Schiphol doormaakt. “Afgelopen jaar kwamen hier ruim 68 miljoen mensen uit honderden landen. De ruimte voor meer winkels en eetgelegenheden in de terminal en op de pieren is beperkt. We kijken daarom naar technologische oplossingen waarmee niet alleen het aanbod maar ook de beleving voor passagiers kan worden verbeterd. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid