Disney komt met glutenvrije Frozen, Cars en Star Wars fruitsnoepjes voor kinderen


Suikerwerk - Het Amerikaanse entertainmentbedrijf Disney introduceert op de Europese markt onder de naam Fruitickles een nieuw assortiment glutenvrije 100% fruitsnoepjes voor kinderen. De verantwoorde snoeprange toont de characters van onder meer Disney Princess, Frozen, Cars, Spiderman en Star Wars. Disney en de Britse snoepproducent Bon Bon Buddies hebben de handen ineen geslagen om, zo zeggen beide partijen, kinderen overal ter wereld ‘een nieuw en gezonder alternatief voor het reguliere snoepaanbod te bieden’. De Fruitickles snoeprange is glutenvrij, volledig gemaakt van fruit, bevat geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen en geen toegevoegde suiker en wordt zondag officieel gelanceerd op de ISM in Keulen, de grootste zoetwarenbeurs ter wereld. Het verantwoorde snoepassortiment bestaat uit vijf smaakvarianten van onder meer aardbeien, sinaasappel en zwarte bessen en wordt aangeboden in 18 grams zakjes, 90 grams multipacks en uiteenlopende ‘surprise’ verpakkingen. Op de verpakkingen prijken bekende figuren uit onder meer Disney Princess, Frozen, Cars 3, Spiderman en Star Wars. Twee “We werken al meer dan veertien intensief samen met Disney”, zegt managing director Justin Thomas van Bon Bon Buddies. Het Britse bedrijf is de enige van slechts twee Europese snoepfabrikanten die door Disney zijn gekozen om voor het Amerikaanse entertainmentbedrijf verantwoord snoep te ontwerpen, produceren en distribueren voor kinderen in Europa, het Midden Oosten en Afrika. “Samen zijn we aan een ongelooflijke reis begonnen om met een innovatieve productrange de internationale markt van suikerwerk écht van nieuwe groei-impulsen te voorzien”, aldus Thomas. Beloofd Volgens Thomas zijn Fruitickles ‘beslist het gezondere alternatief’ en maken ze waar wat wordt beloofd. “Waar andere producten claimen fruit als basis te hebben, bevatten die veelal helemaal geen of slechts zes procent fruit”, aldus Thomas. “Disney omarmt al generaties het geluk en welzijn van kinderen, hun ouders en families over de hele wereld”, zegt Martin Driver, director of Food bij Disney. “Wij zijn ervan overtuigd dat we met deze nieuwe verantwoorde range een positieve rol kunnen spelen om mensen te helpen in snoep een gezondere keuze te laten maken.” In de loop van februari zullen Fruitickles in Nederland verkrijgbaar zijn. Bron: @FoodClicks Suikerwerk - Het Amerikaanse entertainmentbedrijf Disney introduceert op de Europese markt onder de naam Fruitickles een nieuw assortiment glutenvrije 100% fruitsnoepjes voor kinderen. De verantwoorde snoeprange toont de characters van onder meer Disney Princess, Frozen, Cars, Spiderman en Star Wars. Disney en de Britse snoepproducent Bon Bon Buddies hebben de handen ineen geslagen om, zo zeggen beide partijen, kinderen overal ter wereld ‘een nieuw en gezonder alternatief voor het reguliere snoepaanbod te bieden’. De Fruitickles snoeprange is glutenvrij, volledig gemaakt van fruit, bevat geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen en geen toegevoegde suiker en wordt zondag officieel gelanceerd op de ISM in Keulen, de grootste zoetwarenbeurs ter wereld. Het verantwoorde snoepassortiment bestaat uit vijf smaakvarianten van onder meer aardbeien, sinaasappel en zwarte bessen en wordt aangeboden in 18 grams zakjes, 90 grams multipacks en uiteenlopende ‘surprise’ verpakkingen. Op de verpakkingen prijken bekende figuren uit onder meer Disney Princess, Frozen, Cars 3, Spiderman en Star Wars. Twee “We werken al meer dan veertien intensief samen met Disney”, zegt managing director Justin Thomas van Bon Bon Buddies. Het Britse bedrijf is de enige van slechts twee Europese snoepfabrikanten die door Disney zijn gekozen om voor het Amerikaanse entertainmentbedrijf verantwoord snoep te ontwerpen, produceren en distribueren voor kinderen in Europa, het Midden Oosten en Afrika. “Samen zijn we aan een ongelooflijke reis begonnen om met een innovatieve productrange de internationale markt van suikerwerk écht van nieuwe groei-impulsen te voorzien”, aldus Thomas. Beloofd Volgens Thomas zijn Fruitickles ‘beslist het gezondere alternatief’ en maken ze waar wat wordt beloofd. “Waar andere producten claimen fruit als basis te hebben, bevatten die veelal helemaal geen of slechts zes procent fruit”, aldus Thomas. “Disney omarmt al generaties het geluk en welzijn van kinderen, hun ouders en families over de hele wereld”, zegt Martin Driver, director of Food bij Disney. “Wij zijn ervan overtuigd dat we met deze nieuwe verantwoorde range een positieve rol kunnen spelen om mensen te helpen in snoep een gezondere keuze te laten maken.” In de loop van februari zullen Fruitickles in Nederland verkrijgbaar zijn. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid