Domino’s is met 250e vestiging grootste QSR-keten van Nederland


Formulenieuws - Met de opening van de 250e vestiging in Steenwijk, bereikt Domino’s een belangrijke mijlpaal. De pizzaketen is namelijk op basis van het aantal vestigingen de grootste keten van Quick Service Restaurants (QSR) in Nederland. Met de opening van de 250e vestiging houdt de groei niet op. In de komende drie tot vijf jaar komen er nog eens 150 vestigingen bij. Daarmee is Domino’s niet alleen de grootste keten in aantal vestigingen, maar ook één van de meest snelst groeiende ketens binnen Quick Service. Ook de afgelopen drie jaar kende de pizzaketen een snelle groei. André ten Wolde, CEO Domino’s Nederland: “In 2015 had Domino’s 153 aantal winkels in Nederland. Over drie tot vijf jaar zijn dat er 400.” De groei is voornamelijk mogelijk door eigen mensen die willen verder gaan als franchiser. 70% van franchisenemers is zelf ooit begonnen als pizzabakker of bezorger. Ook franchisenemer David Oosterhof die de 250e winkel in Steenwijk gaat runnen, begon als pizzabakker. David Oosterhof: “Maar ik kreeg al snel de kans om door te groeien naar regiomanager voor onder andere Deventer, Apeldoorn en Assen. Nu open ik mijn eerste winkel. Dat het ook nog eens de 250e winkel van Domino’s in Nederland is, maakt het heel bijzonder” Acties Domino’s viert de mijlpaal van de 250e vestiging met de introductie van een nieuw product, dat door Tyla Robinson, chef van Domino’s, speciaal is ontwikkeld. Het product wordt later deze week bekend gemaakt. Daarnaast verkoopt de keten tot zaterdag 16 juni 250 pizza’s per vestiging voor één euro waarvan de opbrengst naar de LINDA Foundation gaat.  Ten Wolde: “Onze grootste doelgroep zijn gezinnen. Uit cijfers van LINDA Foundation blijkt dat 1 op 9 kinderen opgroeit in armoede. In de grote steden is dat zelfs 1 op 4. Totaal gaat het om 400.000 kinderen. We gunnen iedereen een goede toekomst en daarom willen we iets terug geven.” LINDA Foundation maakt armoede bespreekbaar en steunt gezinnen die het zwaar hebben. Domino’s verwacht met de actie op zaterdag ruim 60.000 euro te kunnen inzamelen. Bron: Domino’s Formulenieuws - Met de opening van de 250e vestiging in Steenwijk, bereikt Domino’s een belangrijke mijlpaal. De pizzaketen is namelijk op basis van het aantal vestigingen de grootste keten van Quick Service Restaurants (QSR) in Nederland. Met de opening van de 250e vestiging houdt de groei niet op. In de komende drie tot vijf jaar komen er nog eens 150 vestigingen bij. Daarmee is Domino’s niet alleen de grootste keten in aantal vestigingen, maar ook één van de meest snelst groeiende ketens binnen Quick Service. Ook de afgelopen drie jaar kende de pizzaketen een snelle groei. André ten Wolde, CEO Domino’s Nederland: “In 2015 had Domino’s 153 aantal winkels in Nederland. Over drie tot vijf jaar zijn dat er 400.” De groei is voornamelijk mogelijk door eigen mensen die willen verder gaan als franchiser. 70% van franchisenemers is zelf ooit begonnen als pizzabakker of bezorger. Ook franchisenemer David Oosterhof die de 250e winkel in Steenwijk gaat runnen, begon als pizzabakker. David Oosterhof: “Maar ik kreeg al snel de kans om door te groeien naar regiomanager voor onder andere Deventer, Apeldoorn en Assen. Nu open ik mijn eerste winkel. Dat het ook nog eens de 250e winkel van Domino’s in Nederland is, maakt het heel bijzonder” Acties Domino’s viert de mijlpaal van de 250e vestiging met de introductie van een nieuw product, dat door Tyla Robinson, chef van Domino’s, speciaal is ontwikkeld. Het product wordt later deze week bekend gemaakt. Daarnaast verkoopt de keten tot zaterdag 16 juni 250 pizza’s per vestiging voor één euro waarvan de opbrengst naar de LINDA Foundation gaat.  Ten Wolde: “Onze grootste doelgroep zijn gezinnen. Uit cijfers van LINDA Foundation blijkt dat 1 op 9 kinderen opgroeit in armoede. In de grote steden is dat zelfs 1 op 4. Totaal gaat het om 400.000 kinderen. We gunnen iedereen een goede toekomst en daarom willen we iets terug geven.” LINDA Foundation maakt armoede bespreekbaar en steunt gezinnen die het zwaar hebben. Domino’s verwacht met de actie op zaterdag ruim 60.000 euro te kunnen inzamelen. Bron: Domino’s

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Domino’s pizza ook vanuit de muur in Bobbejaanland

Leisure - Bezoekers van Bobbejaanland kunnen voortaan hun favoriete Domino’s Pizza uit de muur halen bij het pretpark. ADM Automaten heeft daar automaat geplaatst, die hetzelfde werkt als de standaard automaten, maar wel is aangepast aan het formaat van de pizza.

Lees bericht


Pizza frikandel speciaal op het menu Domino’s

Formulenieuws – Domio’s Pizza heeft sinds deze week de ‘Frikan’Dutchman’ oftewel de pizza met frikandel speciaal, op de kaart gezet alle vestigingen in Nederland in België. De pizza is gemaakt met de bekende Domino’s ingrediënten en vervolgens belegd met stukjes frikandel, ui en een swirl van mayonaise en curry.

Lees bericht


Domino’s Pizza groeit fors in bezorging en aantal locaties

Formulenieuws - Een omzetgroei van 5,1% tot €749,1 miljoen en 78 nieuwe winkels het afgelopen jaar er bij in Europa, waarvan 32 in de Benelux, 21 in Frankrijk en 13 in Duitsland. Domino’s Pizza Enterprises, de moedermaatschappij van Domino’s Pizza Nederland kon over het afgelopen jaar mooie cijfers tonen.

Lees bericht


Domino’s test pizzabezorging met drone op Zandvoortse strand

Pizzabezorging – Pizzaketen Domino’s heeft vandaag de eerste pizzabezorging per drone uitgevoerd in Nederland op het strand in Zandvoort. Domino’s biedt al een tijdje de mogelijkheid om pizza te bezorgen op niet-standaard plekken onder de noemer ‘Order Anywhere’, maar nog niet eerder per drone.

Lees bericht

Andre ten Wolde benoemd tot CEO Domino’s Europe

Benoeming - Domino’s benoemt bij halfjaarcijfers voormalig CEO Nederland en België Andre ten Wolde tot CEO Europa. Domino's Pizza Enterprises Limited, moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland, realiseerde in Europa een omzetgroei van +9,4% tot 382,8 miljoen euro. Daarnaast opende Domino’s in Europa 37 winkels.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid