Douwe Egberts lanceert Promesso koffieconcept voor zakelijke markt


Koffie – Jacobs Douwe Egberts Professional (JDE) heeft dinsdag voor de zakelijke markt het nieuwe koffieconcept Promesso geïntroduceerd. Een machine die eenvoudig een brede selectie koffievariaties serveert, maar die ook persoonlijke koffiecreaties maakt en onthoudt. JDE Professional richt zich met het koffieconcept op het hogere segment van de zakelijke markt, zoals advocatenkantoren en adviesbureaus. “Maar ook de MKB-bedrijven als modezaken, autodealers en hotels behoren tot de doelgroep. Wat deze bedrijven gemeen hebben, is dat zij een kwalitatieve kop koffie willen serveren aan hun gasten, zonder veel rompslomp”, laat Sander van der Linden, marketing director van JDE weten. Aan de machine van Promesso is jarenlang gewerkt en heeft een volledig nieuwe technologie. Die technologie is niet alleen terug te vinden in de eenvoud om de machine te onderhouden of te bedienen, maar is er ook met name op gericht om de kwaliteit van de koffie constant te houden. Dat laatste is geen eenvoudige opgave geweest, mede vanwege het feit dat elke koffievariatie persoonlijk op wens van de consument kan worden ingesteld. De lancering van Promesso wordt ondersteund door de Amerikaanse acteur Gabriel Macht van de populaire tv-serie Suits. Juist vanwege de rol die Gabriel Macht speelt in de advocatenserie is hij als geen ander het ideale karakter voor de campagne. Ook Promesso vraagt aan de klant hardop waarom je compromissen zou moeten aangaan over de smaak van je eigen koffie over de dag. De mogelijkheid om op individuele basis je eigen koffievariatie samen te stellen kan ook gedurende dag variëren, zodat je met behulp van de Promesso koffiemachine de dag kunt beginnen met een persoonlijke espresso en kan eindigen met je eigen latte macchiato. De koffie en melk voor de Promesso machine wordt geleverd in boxen. Deze zijn eenvoudig te vervangen en zorgen voor een gemiddelde van 220 koppen koffie. “De gemiddelde prijs voor een kopje koffie komt daarmee ongeveer op 18 cent”, aldus Van der Linden. Daarmee zit de prijs hoger dan die van instantkoffie, maar altijd nog beduidend lager dan de prijs voor een espressomachine met bonenkoffie. Nederland is het eerste land waar het Promesso-concept wordt gelanceerd. Volgende week volgt Duitsland, gevolgd door Tsjechië, Denemarken en België. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid