Dr. Oetker wil in gesprek met ondernemers

Industrie - Wat voegt een A-merk toe voor een ondernemer? Dit willen Dr. Oetker en enkele andere fabrikanten weten. Zij roepen op tot een dialoog. Ondernemers in de verschillende werkgebieden, te weten catering, fastservice, petrol en leisure kunnen zitting nemen in het ondernemerspanel waarmee de fabrikanten in debat gaan.

A-merken roepen emotie op bij gasten. Soms zelf loyaliteit. Een merk zorgt bij een gast voor vertrouwdheid. Het heeft bovendien een kwaliteitsbeleving; men weet wat men er van kan verwachten. Veel ondernemers zweren dan ook bij het gebruik van A-merken. Toch zijn er ook die overstappen op huismerken of juist kiezen voor het ambacht en alleen verse, van het land, ingrediënten gebruiken. Of en wanneer het communiceren van een A-merk richting een gast relevant is, willen Dr. Oetker en enkele andere grote A-merkfabrikanten onderzoeken. Zij gaan daarvoor de dialoog aan met ondernemers uit verschillende segmenten (catering, fastservice, petrol en leisure). Ook wordt in de praktijk getest met het ‘werken met merken’.

Dr. Oetker stelt een team van onderzoeksspecialisten samen en zij informeren ondernemers specifiek voor hun outlet over de waarde van het A-merk. Ook kan er onder begeleiding van dit team getest worden met A-merken en wordt er gekeken wat de toegevoegde waarde is van merken voor de outlet. Centraal in de dialoog en de testen staat de Dr. Oetker Take Away Pizza; de rijkelijk getopte pizza met in de rand van de verse deegbodem een heerlijke saus.

Geinteresseerd? Meld u nu aan via communicatie@foodclicks.nl.
 

Bron: FoodClicks

Auteur: Martijn Louws