Driekwart van de werknemers wil door werkgever verzorgde lunch


Lunch - Driekwart van de Nederlandse werknemers neemt zelf lunch mee naar het werk. Tegelijkertijd ziet een bijna even groot aantal het liefst dat de werkgever een gezonde maaltijd op het werk verzorgt. Dit blijkt uit een onderzoek van Albert Heijn naar het lunchgedrag onder ruim duizend werkende Nederlanders. Veel werkgevers spelen al in op de behoefte van hun werknemers. Dit jaar werd door bedrijven 25 procent meer besteld op AH online dan in dezelfde periode vorig jaar. Het gaat hierbij vooral om lunchproducten. Dit is volgens AH een goede ontwikkeling want een verzorgde lunch brengt collega’s samen aan tafel en dat heeft, zo blijkt uit het onderzoek, direct effect op de werksfeer en productiviteit. Meenemen Ruim driekwart van de werknemers neemt de eigen lunch mee naar het werk. De rest haalt de middaghap in een bedrijfskantine of -restaurant, zorgt samen met collega’s dat er lunch op tafel komt of laat het door bijvoorbeeld een supermarkt bezorgen. Van de mensen die zelf lunch meenemen naar het werk, geeft echter de helft aan liever een verzorgde lunch op het werk te krijgen. In totaal zou driekwart (72 procent) van de Nederlandse werkenden het liefst elke dag een gezonde lunch op het werk krijgen. Meest populaire lunchproduct in Nederland is de boterham met hartig beleg. Ook fruit, zoete boterhammen, soep en salades worden in de middagpauze regelmatig gegeten. Productief Volgens het onderzoek draagt een gezonde lunch niet alleen bij aan de werkprestaties, door samen te eten worden we ook productiever, zo vindt 54 procent van de respondenten. Daarnaast bevordert een lunch in gezelschap van collega’s de werksfeer en onderlinge verbondenheid volgens 70 procent. Samen eten met collega's helpt om even uit het werkritme te stappen en is goed voor de onderlinge verhoudingen, gelijkgestemdheid en cultuur. Dit maakt samenwerken niet alleen leuker maar ook effectiever. Bron: @FoodClicks Lunch - Driekwart van de Nederlandse werknemers neemt zelf lunch mee naar het werk. Tegelijkertijd ziet een bijna even groot aantal het liefst dat de werkgever een gezonde maaltijd op het werk verzorgt. Dit blijkt uit een onderzoek van Albert Heijn naar het lunchgedrag onder ruim duizend werkende Nederlanders. Veel werkgevers spelen al in op de behoefte van hun werknemers. Dit jaar werd door bedrijven 25 procent meer besteld op AH online dan in dezelfde periode vorig jaar. Het gaat hierbij vooral om lunchproducten. Dit is volgens AH een goede ontwikkeling want een verzorgde lunch brengt collega’s samen aan tafel en dat heeft, zo blijkt uit het onderzoek, direct effect op de werksfeer en productiviteit. Meenemen Ruim driekwart van de werknemers neemt de eigen lunch mee naar het werk. De rest haalt de middaghap in een bedrijfskantine of -restaurant, zorgt samen met collega’s dat er lunch op tafel komt of laat het door bijvoorbeeld een supermarkt bezorgen. Van de mensen die zelf lunch meenemen naar het werk, geeft echter de helft aan liever een verzorgde lunch op het werk te krijgen. In totaal zou driekwart (72 procent) van de Nederlandse werkenden het liefst elke dag een gezonde lunch op het werk krijgen. Meest populaire lunchproduct in Nederland is de boterham met hartig beleg. Ook fruit, zoete boterhammen, soep en salades worden in de middagpauze regelmatig gegeten. Productief Volgens het onderzoek draagt een gezonde lunch niet alleen bij aan de werkprestaties, door samen te eten worden we ook productiever, zo vindt 54 procent van de respondenten. Daarnaast bevordert een lunch in gezelschap van collega’s de werksfeer en onderlinge verbondenheid volgens 70 procent. Samen eten met collega's helpt om even uit het werkritme te stappen en is goed voor de onderlinge verhoudingen, gelijkgestemdheid en cultuur. Dit maakt samenwerken niet alleen leuker maar ook effectiever. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid