Duitse Natsu Foods neemt Qizini over

OvernameSandwichproducent Qizini wordt overgenomen door het Duitse Natsu Foods. Daarmee komt een einde aan het belang dat investeringsmaatschappij Parcom Capital had in Qizini. Natsu Foods en de Qizini Group blijven zelfstandig opereren. Dat is vanmiddag bekend gemaakt.

Natsu Food is een bedrijf dat in 2004 door twee broers als familiebedrijf is opgestart en sindsdien een snelle groei doormaakte. Onder meer door een aantal basisprincipes sterk uit te dragen zoals versheid, gebruik van verantwoorde grondstoffen en snelle levering. Het bedrijf is op het gebied van sushi’s in Duitsland een toonaangevende speler en levert deze producten aan zo’n 2500 supermarkten in Duitsland. Daarnaast produceert het bedrijf wraps, sandwiches maaltijden en sauzen.

Qizini werd in 2010 opgericht na het samengaan van Greencore Convenience Foods en Johma Sandwiches. Het nieuwe bedrijf werd daarmee een van de belangrijkste leveranciers van sandwiches, salades en wraps voor onder meer cateraars, benzinestations, supermarkten, convenience outlets en vliegtuigmaatschappijen in de Benelux, Duitsland en Frankrijk.

Door het samengaan met Natsu Foods ontstaan er meer groeikansen voor het bedrijf. Peter van den Berg, CEO van Qizini ziet na de overname een aanzienlijk versteviging van de uitgangspositie voor Qizini binnen de Europese conveniencemarkt. Omdat de twee bedrijven zelfstandig blijven opereren, blijft Van den Berg ook verantwoordelijk voor de strategie van Qizini. “We gaan wel gebruik maken van elkaars kennis en ook op het gebied van productie gaan we samenwerken.”

Qizini was als actief in Duisland, België en Frankrijk. Door het samengaan van beide bedrijven ontstaan er ook voor Natsu mogelijkheden op de Nederlandse en Belgische markt waar het bedrijf toe nog toe minder actief was. Tim Hörnemann van Natsu ziet in het samengaan van Natus en Qizini als ideale mogelijkheid voor verdere groei.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek