Dumpactie Grolsch onder vuur
Horeca – Bier voor dumpprijzen; KHN is al jaren tegen. De actie van bierbrouwer Grolsch, waarbij miljoenen bonnen voor een gratis tweede biertje in de kroeg worden verspreid valt dan ook verkeerd bij de belangenvereniging. “Dit is simpelweg een platte vorm van makkelijk geld verdienen van Grolsch”, zegt Lodewijk van der Grinten, directeur van brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN). “Samen met de overheid werken we keihard aan het terugdringen van alcoholgebruik onder de jeugd, door ’happy hours’ en stuntprijzen een halt toe te roepen. Dat Grolsch nu met deze actie komt, is ronduit walgelijk.” Gisteren ontving KHN tientallen telefoontjes van verbolgen café-eigenaren die zich over de biercampagne beklaagden. Uitbaters vrezen dat jongeren de gratis bonnen zullen gebruiken om het op een zuipen te zetten. Bron: De Telegraaf
Auteur: Steffen van Beek