EAS laat laatste ontwikkelingen zien in leisure


Beurzen - De IAAPA, de International Association of Amusement Parks and Attractions, bestaat dit jaar precies 100 jaar. De jaarlijkse beurs Euro Attractions Show (EAS) krijgt daarom een feestelijk tintje. Het vakevent wordt voor de derde keer in Amsterdam van 25 tot en met 27 september in Amsterdam gehouden en zal groter zijn dan ooit. Het is de veertiende keer dat de driedaagse beurs wordt gehouden. Niet altijd op dezelfde locatie, maar dit keer toevallig weer in Amsterdam. Internationaal gezien geldt de beurs als het platform om bij te praten en de nieuwste ontwikkelingen door te nemen op het gebied van attractie- en recreatieparken. De IAAPA verbreedt zich in dat opzicht ook steeds meer. Nieuwe partijen die zich aansluiten zijn bijvoorbeeld muziekfestivals, zoals Tomorrowland. Belangrijke ontwikkelingen in de recreatiewereld zijn de toename van intellectual property (het gebruik van karikaturen en andere bekende figuren, red.) in de leisure, nieuwe technologieën als virtual reality in achtbanen, indoorruimten en andere attracties) en retailtainment, de ontwikkeling waarbij verkregen dagkaarten voor attracties steeds meer zijn gekoppeld aan boodschappen of andere winkelpromoties. Daarnaast werd tijdens een persbijeenkomst in attractiegebouw ‘This is Holland’ door woordvoerder Jakob Wahl van IAAPA ook gesproken over de verdere consolidatie in de attractie-industrie door de grote partijen. EAS-beurs Volgens cijfers van IAAPA gaat de leisurebranche de komende jaren fors investeren in nieuwe attracties. De nederlandse partijen zoals de Afteling en Toverland laten zich niet onbetuigd en gaan de komende jaren ook fors investeren in nieuwe attracties, maar ook in verblijfsaccommodatie. De miljoenen investeringen van alle afzonderlijke internationale attractieparken vlogen om tafel. Het laat zien dat de sector niet alleen in de afgelopen periode fors is toegenomen, maar vertrouwen heeft in de toekomst. Jaarlijks bezoeken er in Europa zo’n 150 miljoen gasten een attractiepark. Alleen de top 50 al, waaronder ook de Efteling behoort, ontvangen al zo’n 36 miljoen bezoekers, aldus Wahl. Veel van deze ontwikkelingen zijn te zien of worden besproken op de aankomende EAS-beurs in de Amsterdamse RAI, die van 25 tot en met 27 september wordt gehouden. Bron: @FoodClicks Beurzen - De IAAPA, de International Association of Amusement Parks and Attractions, bestaat dit jaar precies 100 jaar. De jaarlijkse beurs Euro Attractions Show (EAS) krijgt daarom een feestelijk tintje. Het vakevent wordt voor de derde keer in Amsterdam van 25 tot en met 27 september in Amsterdam gehouden en zal groter zijn dan ooit. Het is de veertiende keer dat de driedaagse beurs wordt gehouden. Niet altijd op dezelfde locatie, maar dit keer toevallig weer in Amsterdam. Internationaal gezien geldt de beurs als het platform om bij te praten en de nieuwste ontwikkelingen door te nemen op het gebied van attractie- en recreatieparken. De IAAPA verbreedt zich in dat opzicht ook steeds meer. Nieuwe partijen die zich aansluiten zijn bijvoorbeeld muziekfestivals, zoals Tomorrowland. Belangrijke ontwikkelingen in de recreatiewereld zijn de toename van intellectual property (het gebruik van karikaturen en andere bekende figuren, red.) in de leisure, nieuwe technologieën als virtual reality in achtbanen, indoorruimten en andere attracties) en retailtainment, de ontwikkeling waarbij verkregen dagkaarten voor attracties steeds meer zijn gekoppeld aan boodschappen of andere winkelpromoties. Daarnaast werd tijdens een persbijeenkomst in attractiegebouw ‘This is Holland’ door woordvoerder Jakob Wahl van IAAPA ook gesproken over de verdere consolidatie in de attractie-industrie door de grote partijen. EAS-beurs Volgens cijfers van IAAPA gaat de leisurebranche de komende jaren fors investeren in nieuwe attracties. De nederlandse partijen zoals de Afteling en Toverland laten zich niet onbetuigd en gaan de komende jaren ook fors investeren in nieuwe attracties, maar ook in verblijfsaccommodatie. De miljoenen investeringen van alle afzonderlijke internationale attractieparken vlogen om tafel. Het laat zien dat de sector niet alleen in de afgelopen periode fors is toegenomen, maar vertrouwen heeft in de toekomst. Jaarlijks bezoeken er in Europa zo’n 150 miljoen gasten een attractiepark. Alleen de top 50 al, waaronder ook de Efteling behoort, ontvangen al zo’n 36 miljoen bezoekers, aldus Wahl. Veel van deze ontwikkelingen zijn te zien of worden besproken op de aankomende EAS-beurs in de Amsterdamse RAI, die van 25 tot en met 27 september wordt gehouden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht




La Place opent in Efteling als Oosterse Kashba

Formulenieuws – Het is de grootste locatie van La Place, en meteen ook de duurste. Exploitant Vermaat heeft samen met attractiepark Efteling en La Place een waar ‘foodpaleis’ neergezet in de sfeer van Sinbad de Zeeman uit de verhalen van 1001-nacht. Het nieuwe restaurant, dat onder de naam Kashba wordt geïntroduceerd, kent naast het gebruikelijke La Place-assortiment ook een aantal...

Lees bericht


La Place de Efteling krijgt complete make-over

Formulenieuws - La Place gaat samen met exploitant Vermaat de La Place-vestiging op attractiepark de Efteling volledig verbouwen. Het restaurant krijgt een complete make-over en transformatie. Zowel interieur als exterieur wordt aangepast en krijgt een oriëntaalse look en feel passend het thema van het gebied, ‘De Wereld van Sindbad’.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid