Eerste AH Urban op Strijp-S in Eindhoven


Convenience – Het was al bekend dat Albert Heijn bezig was met een nieuw city-achtig concept. Op de eigen website maakt Albert Heijn nu bekend dat deze eind van dit jaar gaat verschijnen in de Vershal in het Veemgebouw op Strijp-S in Eindhoven. De Zaanse grootgrutter bestempelt de winkel als nieuw omdat deze winkel zich met een compleet en gereicht assortiment richt op de lokale klant. De supermarkt komt in Eindhoven op een plek waar voorheen een Turkse supermarkt was gevestigd. Andere supermarktorganisaties waren al eerder bezig met conveniencewinkels gericht op de lokale klant. Zo heeft Jumbo de Foodmarkt Citystore en Spar eveneens een Cityconcept en daarnaast het University-format gericht op studenten. Maar ook andere organisaties, zoals Boon zijn met versrmarkten en gemakswinkels in stadcentra gestart. Juist omdat de supermarktdichtheid in Nederland heel hoog is, is er door veel organisaties alleen nog maar te groeien met of hele grote winkelconcepten zoals de XL’s en Foodmarkten of juist kleinschalige winkelconcepten gericht op een specifieke doelgroep. Het Urban-concept wordt volgens ingewijden geen AHtogo. Assortiment en inrichting zijn duidelijk van elkaar verschillend. Hoe en in welke mate, wordt pas later bekend gemaakt. Bron: @FoodClicks Convenience – Het was al bekend dat Albert Heijn bezig was met een nieuw city-achtig concept. Op de eigen website maakt Albert Heijn nu bekend dat deze eind van dit jaar gaat verschijnen in de Vershal in het Veemgebouw op Strijp-S in Eindhoven. De Zaanse grootgrutter bestempelt de winkel als nieuw omdat deze winkel zich met een compleet en gereicht assortiment richt op de lokale klant. De supermarkt komt in Eindhoven op een plek waar voorheen een Turkse supermarkt was gevestigd. Andere supermarktorganisaties waren al eerder bezig met conveniencewinkels gericht op de lokale klant. Zo heeft Jumbo de Foodmarkt Citystore en Spar eveneens een Cityconcept en daarnaast het University-format gericht op studenten. Maar ook andere organisaties, zoals Boon zijn met versrmarkten en gemakswinkels in stadcentra gestart. Juist omdat de supermarktdichtheid in Nederland heel hoog is, is er door veel organisaties alleen nog maar te groeien met of hele grote winkelconcepten zoals de XL’s en Foodmarkten of juist kleinschalige winkelconcepten gericht op een specifieke doelgroep. Het Urban-concept wordt volgens ingewijden geen AHtogo. Assortiment en inrichting zijn duidelijk van elkaar verschillend. Hoe en in welke mate, wordt pas later bekend gemaakt. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn opent ‘koelkastwinkel’ van 250m2 in Eindhoven

Formulenieuws – De 'koelkastwinkel' noemen ze nieuwste winkel in Eindhoven die vandaag opende, omdat het is alsof je de deur van de koelkast opent om te kijken waar je trek in hebt. De winkel van 250 m2 is gevestigd in de hotspot Het Veem Strijp-S, en het winkelformat sluit, volgens de Zaanse supermarkt, naadloos aan bij de trend van clockless eating: op...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid