"Eerste Week van de Frites in voorjaar van 2014"


Fritescampagne - Nederland krijgt een breed gedragen campagne Week van de Frites. De campagne moet in het voorjaar van 2014 voor het eerst worden gehouden. De Week van de Frites is het resultaat van overleg dat afgelopen week plaatshad tussen de Vereniging Professionele Frituurders ProFri en de grote fritesfabrikanten. Bedoeling is dat in de actieweek frites in het zonnetje wordt gezet. Verschillende partijen deden de afgelopen decennia al pogingen een dergelijke breed gedragen campagneweek van de grond te tillen. ProFri's initiatiefnemer Frans van Rooij verkondigt op de website van zijn organisatie: "De Week van de Friet is niet nieuw. Al meerdere jaren organiseert Navefri, ProFri's zusterorganisatie in België, met succes deze promotieweek. Ook in Engeland is een dergelijke week onlangs voor het eerst georganiseerd en kreeg heel veel belangstelling in de media. ProFri neemt nu het voortouw en gaat aan de slag met de frietfabrikanten in Nederland!" Van Rooij heeft het voorbeeld van de Week van de Frites van de Belgische zusterorganisatie Navefri voor ogen. "akmanscWat bij de Belgen ooit klein begon, wordt in dat land elk jaar weer een groter succes. Met steeds meer positieve aandacht in de media voor het product friet. " Aan het overleg namen zowel Lamb Weston, McCain, Farm Frites als Aviko deel. Van Rooij stelt: "Alle liepen al langer met dergelijke plannen rond, maar het ontbrak hen aan een neutrale partij die het voortouw nam."

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid