Festivalbezoekers Open Air kunnen betalen met PayPal-polsbandje


Events - PayPal, een online betaalsysteem, is een samenwerking aangegaan met Apenkooi Events, organisator van o.a. Amsterdam Open Air. Bezoekers van het tweedaagse festival, dat dit weekend wordt gehouden, kunnen hierdoor in principe zichzelf een snelle entree bezorgen, cashless betalingen verrichten voor eten en drinken en het eventuele overgehouden budget terug laten storten. Maar dat gemak weet nog niet elke festivalbezoeker. Bij Amsterdam Open Air kunnen de bezoekers met een geavanceerde armbandje de toegang regelen en betalen. De portemonnee kan in principe thuis blijven. De armbanden hebben een RFID-chip, die er voor zorgt dat veilig, snel en eenvoudig wordt afgerekend. Dit kan de wachttijden en rijen tijdens evenementen aanzienlijk verkorten, omdat mensen alleen hun pols moeten tonen om een transactie te doen. Maar dat gemak werd nog niet door alle festivalbezoekers herkend, daarom toch nog lange rijen bij de kassa’s. Het netwerk van PayPal is op de bestaande financiële infrastructuur van bankrekeningen en creditcards gebouwd en vormt zo een wereldwijd betaalsysteem. PayPal levert betaaloplossingen voor kleine bedrijven, webwinkels, online verkopers en verder aan iedereen waar traditionele betaalsystemen onvoldoende mogelijkheden bieden. Festivals bijvoorbeeld. Eenmalig aanmelden als gebruiker en een emailadres is voldoende om geregistreerd te staan en betalingen te verrichten. PayPal wordt, volgens Jan-Willem Roest, General Manager PayPal Benelux, bij steeds meer webwinkels geaccepteerd. Ook in Nederland weten steeds vaker grote merknamen ons te vinden, zoals KLM, Hema, Vakantieveilingen, Thuisbezorgd, Pathé, Hunkemöller en Greetz. Maar ondanks de smanewerking met deze grote partijen is de bekendheid bij het grote publiek nog gering. “We winnen wel marktaandeel maar moeten opboxen tegen systemen als ideal, waarvan mensen vinden dat ze er alles mee kunnen en dat het veilig is. Maar mensen vergeten dat je voor ideal wel een reader nodig hebt, die je niet altijd bij je hebt, zeker niet op een festival.” Tom de Louw, van Apenkooi Event wil het de bezoekers van zijn festivals zo gemakkelijk mogelijk maken. Een snelle entree en niet in de rij hoeven staan voor munten of bij een bestelling tot de ontdekking komen dat je te weinig munten hebt. Festivalbezoekers moeten onbezorgd kunnen genieten bij Apenkooi Events. Het betaalsysteem van Paypal past daarbij. Voor Roest biedt het festival een ideale gelegenheid te laten zien wat het gemak van PayPal is, “Met 1,7 miljoen gebruikers hier gaan we de komende tijd hard werken om het gemak te laten zien en aan verdere naamsbekendheid.” Bron: @FoodClicks Events - PayPal, een online betaalsysteem, is een samenwerking aangegaan met Apenkooi Events, organisator van o.a. Amsterdam Open Air. Bezoekers van het tweedaagse festival, dat dit weekend wordt gehouden, kunnen hierdoor in principe zichzelf een snelle entree bezorgen, cashless betalingen verrichten voor eten en drinken en het eventuele overgehouden budget terug laten storten. Maar dat gemak weet nog niet elke festivalbezoeker. Bij Amsterdam Open Air kunnen de bezoekers met een geavanceerde armbandje de toegang regelen en betalen. De portemonnee kan in principe thuis blijven. De armbanden hebben een RFID-chip, die er voor zorgt dat veilig, snel en eenvoudig wordt afgerekend. Dit kan de wachttijden en rijen tijdens evenementen aanzienlijk verkorten, omdat mensen alleen hun pols moeten tonen om een transactie te doen. Maar dat gemak werd nog niet door alle festivalbezoekers herkend, daarom toch nog lange rijen bij de kassa’s. Het netwerk van PayPal is op de bestaande financiële infrastructuur van bankrekeningen en creditcards gebouwd en vormt zo een wereldwijd betaalsysteem. PayPal levert betaaloplossingen voor kleine bedrijven, webwinkels, online verkopers en verder aan iedereen waar traditionele betaalsystemen onvoldoende mogelijkheden bieden. Festivals bijvoorbeeld. Eenmalig aanmelden als gebruiker en een emailadres is voldoende om geregistreerd te staan en betalingen te verrichten. PayPal wordt, volgens Jan-Willem Roest, General Manager PayPal Benelux, bij steeds meer webwinkels geaccepteerd. Ook in Nederland weten steeds vaker grote merknamen ons te vinden, zoals KLM, Hema, Vakantieveilingen, Thuisbezorgd, Pathé, Hunkemöller en Greetz. Maar ondanks de smanewerking met deze grote partijen is de bekendheid bij het grote publiek nog gering. “We winnen wel marktaandeel maar moeten opboxen tegen systemen als ideal, waarvan mensen vinden dat ze er alles mee kunnen en dat het veilig is. Maar mensen vergeten dat je voor ideal wel een reader nodig hebt, die je niet altijd bij je hebt, zeker niet op een festival.” Tom de Louw, van Apenkooi Event wil het de bezoekers van zijn festivals zo gemakkelijk mogelijk maken. Een snelle entree en niet in de rij hoeven staan voor munten of bij een bestelling tot de ontdekking komen dat je te weinig munten hebt. Festivalbezoekers moeten onbezorgd kunnen genieten bij Apenkooi Events. Het betaalsysteem van Paypal past daarbij. Voor Roest biedt het festival een ideale gelegenheid te laten zien wat het gemak van PayPal is, “Met 1,7 miljoen gebruikers hier gaan we de komende tijd hard werken om het gemak te laten zien en aan verdere naamsbekendheid.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid