Flagshipstore M&S krijgt eerste bakery en café-concept in Nederland


Retail – Donderdag 20 februari opent de nieuwe flagshipstore van Marks & Spencer aan de Grote Marktstraat in Den Haag. De nieuwe full-line winkel in Den Haag maakt deel uit van de nieuwe 'clicks & bricks'-strategie van Marks & Spencer voor Nederland voor e-commerce en fysieke winkels. De schappen en koelingen van de 4.800 vierkante meter Foodhal in het nieuwbouwproject De Markies Foodhall worden gevuld met meer dan 2.500 Marks & Spencer productlijnen met voedingsmiddelen en kwaliteitswijnen. Daarnaast krijgt de vestiging de allereerste Marks & Spencer Bakery en het allereerste M&S Café in Nederland. De vestiging krijgt een interactieve etalage, die de volledige ramen van de benedenverdieping beslaat. Deze is speciaal ontworpen om de aandacht te trekken van shoppers on the go en deze een virtuele winkelervaring te geven. Klanten kunnen artikelen uit de nieuwe voorjaarscollectie met hun mobiele telefoon scannen en kopen met behulp van QR-codes waarmee de bestellingen rechtstreeks worden doorgestuurd naar de mobiele website. Sinds de terugkeer in Nederland in april 2013, met een Nederlandse website en de multi-channel winkel in de Kalverstraat in Amsterdam, heeft Marks & Spencer zijn aanwezigheid op de Nederlandse markt verder uitgebreid. Het merk heeft nu zes Marks & Spencer Food-pilots in BP-tankstations op belangrijke locaties in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. De winkel in Den Haag zal in 2016 worden gevolgd door een flagshipstore van 6.100 vierkante meter op het Rokin in Amsterdam. (Binnenkort meer informatie over deze flagshipstore en de BP-pilot in een gesprek met Jan Heere, Director International, bij Marks & Spencer) Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid