Food goed vertegenwoordigd in Tourkaravaan

Een van de zes wagens van Haribo

EvenementHet aantal foodbedrijven is traditioneel goed vertegenwoordigd in de Tourkaravaan die afgelopen zaterdag vanuit Utrecht van start is gegaan. Foodgiganten als Haribo, McCain, Unilever en Senseo namen deze keer met meerdere wagens deel.

Het internationale wielerspektakel trekt sponsoren aan uit alle Europese landen. Zo kan het zijn dat bijvoorbeeld McCain vanuit België meedoet aan de Tour de France zonder dat het Nederlandse kantoor daarbij actief betrokken is. Senseo doet vanuit meerdere landen mee, maar Nederland is daar nauwelijks bij betrokken. Een consumentenactie en een vip-arrangement daargelaten. Van de media-aandacht die de Tour de France trekt heeft echter vrijwel elk land groot voordeel.

De reclamekaravaan die de renners vooruit gaat telt dit jaar 154 voertuigen en is zo'n 10 km lang. Van snoepfabrikant Haribo rijden er zes wagens mee. In vier dagen tijd worden door de twintig teamleden zo’n 210.000 snoepzakjes uitgedeeld in de Benelux. Tijdens de gehele Tour zijn dat er 1,5 miljoen met een totaalgewicht van 2.500 kilo. Haribo is al 17 jaar lang verbonden aan de Tour.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek