Foodhal dé hippe hotspot om te eten en drinken; aantal zal flink toenemen


Convenience - De foodhal is in Nederland op dit moment dé hippe hotspot om een avondje uit te gaan en er tegelijkertijd te eten en te drinken. De populariteit van de foodhal zorgt ervoor dat de komende jaren het aantal flink zal toenemen. Dat schrijft Van Spronsen & Partners horeca-advies in de publicatie ‘De Foodhal in Beeld’. In Nederland was de foodhal tot voor kort vrij onbekend, maar de populariteit groeit snel. De foodhal is niet alleen een plek om wat te eten, het is een plek om te ontmoeten. Waar voorheen de 25+-er koos voor een club of kroeg als ontmoetingsplek, wordt dit steeds vaker ingenomen door locaties als een foodhal. De muziek, grote bar en de eetkramen maken dat de foodhal wordt gezien als een avondje uit. Het eerste succesverhaal van de foodhal is de Foodhallen in Amsterdam West. Hier zijn 21 verschillende eetkramen verspreid over de hal met een gezamenlijk zitruimte en gedeelde bar. Wens Naast de Foodhallen in Amsterdam telt Nederland op dit moment nog drie foodhallen: World of Food in Amsterdam, Fooddock in Deventer en Amicitia Food Village in Amersfoort. Volgens Van Spronsen & Partners hebben veel gemeentes de wens om ook een foodhal te realiseren. Daarom zal het aantal foodhallen de komende jaren fors toenemen. Zo staat voor deze zomer in Amsterdam de opening van foodhal Market 33 gepland. Daarnaast wordt er op internet gespeculeerd over een foodhal in Eindhoven en in de Stopera te Amsterdam. Ook in het buitenland staan diverse foodhalprojecten op stapel. Zo opent in 2017 de bekende chef Anthony Bourdain in New York zijn Pier 57, een grote foodhal met eetkramen in Singapore-stijl. Kenmerken Een foodhal heeft volgens Van Spronsen & Partners specifieke kenmerken. Zo biedt het de consument een overdekte verzameling van verschillende eetkramen waar gerechten worden besteld door middel van counterverkoop. Daarnaast beschikt een foodhal over minimaal één gezamenlijke zitruimte en is eten en drinken het belangrijkste motief voor de consument om de locatie te bezoeken. Een foodhal is volgens Van Spronsen & Partners dan ook iets anders dan een markthal zoals de Markthal in Rotterdam of een foodcourt zoals Schiphol Plaza. Bron: Van Spronsen & Partners/@FoodClicks

Convenience - De foodhal is in Nederland op dit moment dé hippe hotspot om een avondje uit te gaan en er tegelijkertijd te eten en te drinken. De populariteit van de foodhal zorgt ervoor dat de komende jaren het aantal flink zal toenemen. Dat schrijft Van Spronsen & Partners horeca-advies in de publicatie ‘De Foodhal in Beeld’. In Nederland was de foodhal tot voor kort vrij onbekend, maar de populariteit groeit snel. De foodhal is niet alleen een plek om wat te eten, het is een plek om te ontmoeten. Waar voorheen de 25+-er koos voor een club of kroeg als ontmoetingsplek, wordt dit steeds vaker ingenomen door locaties als een foodhal. De muziek, grote bar en de eetkramen maken dat de foodhal wordt gezien als een avondje uit. Het eerste succesverhaal van de foodhal is de Foodhallen in Amsterdam West. Hier zijn 21 verschillende eetkramen verspreid over de hal met een gezamenlijk zitruimte en gedeelde bar. Wens Naast de Foodhallen in Amsterdam telt Nederland op dit moment nog drie foodhallen: World of Food in Amsterdam, Fooddock in Deventer en Amicitia Food Village in Amersfoort. Volgens Van Spronsen & Partners hebben veel gemeentes de wens om ook een foodhal te realiseren. Daarom zal het aantal foodhallen de komende jaren fors toenemen. Zo staat voor deze zomer in Amsterdam de opening van foodhal Market 33 gepland. Daarnaast wordt er op internet gespeculeerd over een foodhal in Eindhoven en in de Stopera te Amsterdam. Ook in het buitenland staan diverse foodhalprojecten op stapel. Zo opent in 2017 de bekende chef Anthony Bourdain in New York zijn Pier 57, een grote foodhal met eetkramen in Singapore-stijl. Kenmerken Een foodhal heeft volgens Van Spronsen & Partners specifieke kenmerken. Zo biedt het de consument een overdekte verzameling van verschillende eetkramen waar gerechten worden besteld door middel van counterverkoop. Daarnaast beschikt een foodhal over minimaal één gezamenlijke zitruimte en is eten en drinken het belangrijkste motief voor de consument om de locatie te bezoeken. Een foodhal is volgens Van Spronsen & Partners dan ook iets anders dan een markthal zoals de Markthal in Rotterdam of een foodcourt zoals Schiphol Plaza. Bron: Van Spronsen & Partners/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid