Foodservice Homies wil ketensamenwerking stimuleren en investeert in verbreding

Platform - Foodservice Homies, het initiatief dat ruim 3 jaar geleden begon om mensen binnen de foodservice samen te brengen, wil ketensamenwerking verder stimuleren.  Om dit te realiseren geeft het initiatief alle inkopers, categorie-managers, formulemanagers en marketeers van zowel grossiers als formules dit jaar een gratis lidmaatschap.

Initiatiefnemer Mehmet Eser van Foodservice Homies: “Een aantal jaar geleden zijn we gestart vanuit de overtuiging dat we elkaar veel makkelijker kunnen helpen als we elkaar ook wat beter gaan leren kennen. We hebben het daarom bewust Homies genoemd, omdat het een groep vrienden is en geen zakelijke relaties. Nu we 3 jaar verder zijn, blijkt het toch lastig te zijn om inkopers, categorie-managers, formulemanagers en marketeers van zowel grossiers als formules actiever bij Homies te betrekken. Daarin wil ik nu verandering aanbrengen.”

Angst te veel in een omgeving te zijn met salesmensen is een belangrijke reden, waarom zij zich niet aansluiten bij Homies, bleek uit gesprekken. Om daar verandering in aan te brengen wil Eser hierin investeren door zo’n 100 inkopers en marketeers gratis toegang te geven. “Juist om duidelijk te maken dat we het op deze manier ook samen kunnen veranderen en samen kunnen werken aan een leukere en effectievere samenwerking in de keten.” Bestaande leden kunnen ook uit hun eigen netwerk kandidaten aandragen voor het eerstvolgende event van Foodservice Homies op 5 april in het Spant in Bussum. Gastsprekers op deze bijeenkomst zijn Samuel Levie en David Klingen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek