Foodservice Homies zet stap in volwassenheid


Bijeenkomst - Twee gastsprekers en vooral veel netwerken. Dat was de inhoud van de eerste editie van Foodservice Homies in het nieuwe jaar en ook de eerste bijeenkomst waar uitsluitend betalende leden toegang hadden. Sinds Homies eind vorig jaar de stap zette naar het betaald lidmaatschap heeft de netwerkfamilie 221 leden aan zich weten te binden, waardoor er een website en een mobiele app gebouwd konden worden, plus de aankondiging werd gedaan van een Masterclass. Bij Levens in Gilze verzamelden zich donderdag 11 februari ruim 135 belangstellenden uit de foodservicemarkt. Het gezelschap was een mix van fabrikanten, eindverbruikers en grossiers. Homies-initiatiefnemer Mehmet Eser toonde zich niet alleen verheugd over de opkomst, maar was vooral geëmotioneerd over het grote aantal aanmeldingen: “Het is toch een stap om van een vrijblijvend initiatief naar een lidmaatschapstructuur te gaan.” Door de stap te zetten naar een betaald lidmaatschap wordt niet alleen een stap naar volwassenheid gezet, maar zijn er ook veel meer zaken mogelijk. In de toelichting op de plannen voor 2016 gaf Eser aan dat Homies naast de borrelbijeenkomsten en de tafelsessies ook start met een Masterclass. In kanaalspecifieke sessies is het daarbij de bedoeling dat de mensen binnen Homies nog meer van elkaar gaan leren. De Masterclass wordt ingevuld met hulp van andere instituten. Daarnaast gaat de onlangs gelanceerde website, met bijbehorende app, een cruciale rol spelen in het verbinden en samenbrengen van alle leden. Via de app kunnen leden oproepen plaatsen, informatie opvragen of afspraken maken en chatten. De Homies Marktplaats op de website wordt een plek waar leden zaken met elkaar kunnen delen zoals gratis advies, vergaderruimte of toegangskaarten. Enige voorwaarde om ergens gebruik van te maken is door zelf ook een gratis dienst of faciliteit aan te bieden. Ook bij de invulling van vacatures gaat de site een rol spelen. Leden kunnen gratis vacatures plaatsen en respondenten worden via het netwerk doorgespeeld. Homies blijft daardoor het netwerk van en voor professionals in de foodservicemarkt De gastsprekers tijdens de bijeenkomst hielden elk hun eigen verhaal. Wouter Jansen van Velsen beschreef zijn persoonlijke ervaring in de stap van manager binnen een multinationaal naar eigenaar van koffiebranderij Mocca d’Or. ‘Een wereld van verschil wanneer je werkt vanuit een organisatie waar altijd geld is, of wanneer dat gebeurt vanuit eigen rekening en risico. Maar toch de moeite waard, als je in die droom slaagt’, aldus Van Velsen. Opvallend element in het verhaal over Mocca d’Or was dat het bedrijf zelfs in een sterke groeifase toch in cashflow problemen terecht kwam. Eric Habraken van cateraar Hutten beschreef met name de kernwaarden van de Veghelse cateraar. Het bedrijf genereert de laatste tijd veel publiciteit met de komst van de Verspillingsfabriek. In deze nieuw te openen vestiging worden reststromen afvalproducten, zoals de eindstukken van de tomaten voor McDonald’s en misvormde paprika’s, verwerkt tot bruikbare producten onder de naam ‘Barstensvol’. De fabriek opent volgende maand. De volgende Homies-bijeenkomst is op 21 april in de recent geopende vestiging van Pathé in Arnhem. (Meer informatie over Homies  in volgende printeditie van @Foodclicks) Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid