Foodstep verzelfstandigt units marktonderzoek en training

Foostep Monitor is een van de producten van Foodstep

OrganisatieFoodstep, bureau voor onderzoek, advies & training, in Bennekom gaat de disciplines marktontwikkelingen en advies en training splitsen in twee zelfstandige bedrijven. De unit Advies en training gaat verder onder de naam Fan Factory! De Onderzoeksunit zal verder gaan onder de naam Foodstep MarktontwikkelingDit is vandaag bekend gemaakt door de directie van Foodstep.

Het bedrijf is al 25 jaar actief in onderzoek, advies & training  in de wereld van eten, drinken & slapen. Al vele jaren werd er gewerkt vanuit twee business units. Foodstep Marktontwikkeling, die zich voornamelijk richt op fabrikanten en groothandels die behoefte hebben aan marktinformatie en Foodstep Organisatieontwikkeling, die zich richt op eindverbruikers bij het optimaliseren van de zogenaamde Service Profit Chain .

Beide units worden nu zelfstandig. In een eigen juridische entiteit, onder een eigen naam. Foodstep Marktontwikkeling blijft in de toekomst opereren onder de naam Foodstep. Mark Michies zal per 1 januari dit bedrijf als Managing Partner gaan leiden. Mark Michies is op dit moment nog Head of Category Management Food en Non Food bij Compass Group.

Foodstep Organisatieontwikkeling gaat zoals gezegd verder onder de nieuwe naam Fan Factory! Het bedrijf zich nog verder specialiseren in het meten van de Fan Factor bij zowel medewerkers, gasten, klanten en cliënten, het blootleggen van het ontwikkelpotentieel en het succesvol implementeren van interventies om duurzaam te groeien. Erik Bemelmans zal dit bedrijf als Manging Partner per 1 januari gaan leiden en de activiteiten verbreden van het bedrijf naar heel ondernemend Nederland.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek