Franse Beurs Sial zet glutenvrij op de kaart


Beurzen – De Sial, die van 16 t/m 20 oktober 2016 in Paris Nord Villepinte wordt gehouden, geeft aankomende editie de glutenvrije producten een eigen podium. Na een succesvolle start in 2014 organiseert de SIAL dit jaar wederom speciale beursruimtes voor opkomende sectoren. Voor de eerste keer is er in 2016 een speciale glutenvrije sector, welke symbool staat voor de noodzakelijke aanpassingen van de markt, om in te kunnen spelen op de nieuwe verwachtingen en patronen van goed geïnformeerde en veeleisende consumenten. Biologische en verse producten vormen eveneens een aandachtspunt van de vakbeurs en ook bier en warme dranken staan in de schijnwerpers. Op negen maanden voor aanvang van de beurs is ruim 90% van de oppervlakte gereserveerd door exposanten uit meer dan 92 landen. Gedurende vijf beursdagen kunnen de 160.000 verwachte internationale vakbezoekers terecht op de SIAL Paris om het aanbod, ingedeeld per sector of per geografische regio, te ontdekken. De beursopening van de SIAL Paris valt dit jaar samen met de Wereldvoedseldag georganiseerd door de Verenigde Naties. De complete wereldwijde voedingsmiddelenketen komt op 16 oktober bijeen in Parijs om actuele en toekomstige oplossingen te delen en gezamenlijk de uitdagingen voor de aankomende 30 jaren aan te gaan. ‘Alle ogen van de voedingsmiddelensector staan in oktober 2016 gericht op Parijs’, voorziet beursmanager Nicolas Trentesaux. Het aantal directe Nederlandse exposanten op de beurs is toegenomen met 20% (bijna 100 bedrijven) ten opzichte van de vorige editie. Daarnaast is er ook weer een zeer sterke vertegenwoordiging van Nederlandse bedrijven op de Holland Paviljoens georganiseerd door het NCH. Een van de belangrijkste redenen om deel te nemen aan de SIAL Paris is het internationale karakter van de beurs. Meer dan 70% van de ruim 155.000 bezoekers komt van buiten Frankrijk. Naast een grote toestroom van Europese bezoekers komt een groot deel van de SIAL-bezoekers uit Azië (7%), Afrika (5%), het Midden-Oosten (6%), Zuid-Amerika (4%) en Noord-Amerika (4%). Door de jaren heen heeft de SIAL zich mondiaal ontwikkeld. Wereldwijd zijn in aantrekkelijke regio’s beurzen onder de SIAL-vlag opgezet, die exposanten de gelegenheid geven om daar hun zaken te ontwikkelen. Inmiddels vinden naast de SIAL in Parijs met succes nog vijf beurzen jaarlijks plaats: SIAL Canada (13 t/m 15 april 2016 in Montreal), SIAL China (5 t/m 7 mei 2016 in Shanghai), SIAL ASEAN (31 mei t/m 2 juni in Manilla), SIAL InterFOOD (9 t/m 12 november 2016 in Jakarta) en SIAL Middle East (5 t/m 7 december 2016 in Abu Dhabi). In Nederland wordt de SIAL Paris 2016 vertegenwoordigd door Promosalons Nederland.. Bron: Sial

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid