FrieslandCampina na Ikea meest duurzame imago van Nederland


Industrie – Frieslandcampina heeft na Ikea het meest duurzame imago van Nederland. Dat blijkt uit de Sustainable Image Index 2012, die voor de derde keer is gepresenteerd. De Rabobank maakt de top 3 compleet. Het is voor het derde jaar op rij dat het Zweedse woonconcern door Nederlandse consumenten als meest duurzaam wordt gezien. In de Sustainable Image Index (SSI) wordt de beleving van duurzaamheid onder 1.050 consumenten gemeten. Het SII-onderzoek is erop gericht organisaties en hun merken houvast te bieden bij het ontwikkelen en verankeren van duurzaamheid in strategie en operatie. Daarom is niet alleen gemeten wie het meest duurzaam is, maar ook wat een duurzaam imago maakt. In totaal maken 40 bedrijven deel uit van de lijst. Het onderzoek is een samenwerking tussen MindWorld, Survey Sampling International en Synergie. FrieslandCampina heeft een duurzame strategie geformuleerd (Route2020), die blijkbaar door de Nederlandse consument wordt herkend. (In de mei-editie van FoodClicks wordt de strategie toegelicht, red.). FrieslandCampina steeg deze editie met vijf plaatsen naar nummer 2. HEMA en Philips maken de top5 compleet. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid