FSIN brengt tweede dossier uit over Mark’s and Spencers ‘Simply Food’


Onderzoek - Het FSIN heeft haar tweede Case-Story dossier uitgebracht. Deze keer over de Mark’s and Spencers ‘Simply Food’-formule. In het dossier kijkt het FSIN dieper naar de succesfactoren van de formule, zoals blurring, assortimentsgeheimen en de productkwaliteit. De ‘Simply Food’-formule is met name interessant omdat BP dit najaar een zestal winkels gaat openen, die gebaseerd zijn op de formule, zoals die in Engeland ook is terug te vinden bij een aantal benzinestations. Het FSIN heeft gekeken naar welke hobbels er genomen moesten worden en welke leerpunten er voor andere foodbedrijven uit de formule zijn te trekken. De werelden van de klassieke foodretail (supermarkt en speciaalzaken) aan de ene kant en die van foodservice (horeca en fastfood) aan de andere kant gaan steeds meer in elkaar over. Marks&Spencer Simply Food is een van de voorlopers in Europa die met ‘blurring’begon. Ook dit was een van de redenen voor het FSIN om de keten nader te bekijken en op zoek te gaan naar ‘het success achter’ de formule. Het dossier over M&S Simply Food is het tweede dossier van 2013. Later dit jaar verschijnt er nog een dossier over het effect van de zondagsopeningen. In het eerste dossier van dit jaar is gekeken naar het success van Vapiano. Leden kunnen de dossiers gratis downloaden via de website van het FSIN. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid