Gast mist quinoa en chiazaad in bedrijfsrestaurant


Onderzoek - 40 procent van de Nederlanders wil populaire voedingsmiddelen zoals quinoa en chiazaad kunnen eten in het bedrijfsrestaurant. Dat schrijft nu.nl op basis van een onderzoek, dat Multiscope in opdracht van cateraar Eurest heeft gehouden onder ruim 1.000 respondenten. Volgens het onderzoek willen werknemers van 35 tot 44 jaar meer superfoods in hun bedrijfsrestaurant, vooral omdat zij die producten thuis ook gebruiken. Quinoa, chiazaad, gojibessen en havermout zijn volgens 70 procent van de respondenten heel beperkt of niet aanwezig in de bedrijfskantine. Een vijfde zegt overigens totaal geen behoefte te hebben aan superfoods. Een gezonde lunch wordt wel steeds meer op prijs gesteld. Niet alleen omdat 20 procent van de vrouwen aangeeft met een dieet bezig te zijn, maar ook omdat werknemers zich beter voelen tijdens het werk na een gezonde lunch. 22 procent geeft aan zich minder goed te kunnen concentreren na een slechte lunch. 17 procent geeft aan sneller geïrriteerd te zijn. Vooral vrouwen en jongeren merken die negatieve invloed van slecht eten tijdens hun werkdag. Bron: nu.nl

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid