Gast voelt zich niet serieus genomen


Gastvrijheid – Gasten zijn ontevreden over de benadering door winkeliers en horeca-ondernemers. Zo vindt twee derde zich niet serieus genomen. Dit blijkt uit het Nationaal Klantbelevingsonderzoek 2012. Bedrijven buitelen over elkaar heen met reclamecampagnes die de klant en gast centraal stellen. Maar in de praktijk valt dat tegen. Zo zegt 42 procent van de ondervraagden zich als klant of gast niet gewaardeerd te voelen. En 55 procent zegt dat de organisatie ’niet altijd haar uiterste best doet’ om klanten te helpen. In de komende editie van FoodClicks gaat Veneca-secretaris Jos van Straten ook in op de gast. Zij stelt dat de gast nu teveel Koning is. “Als we af willen van bijvoorbeeld die plofkip, zullen we moeten werken aan een acceptabel basisniveau.” Een bezwaar dat de Veneca-scretaris nu vaak hoort is dat de klant niet meer wil betalen. “Maar dit waag ik te betwijfelen. Als de plofkip er niet meer is, maar er ligt wel kip in de schappen, zal door het volume de prijsverhoging enorm blijken mee te vallen. Een kilo kip van €3,00 naar €3,50, ligt de consument daar wakker van? Ik denk het niet.” Lees het hele interview met Jos van Straten in de komende editie van FoodClicks. Meld u hier aan voor de digitale uitgave. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid