Gezondheid en verwennen gaan prima samen op foodspecialiteitenbeurs

Fruit als snack gesneden

Beurzen - Streekproducten, biologisch, natuurlijk, gezondheid en gemak. Dat zijn de thema’s op de AGF- en foodspecialiteitenbeurs in Houten. Deze specialiteitenbeurs beleeft vandaag de laatste dag.

Kaas die goed is voor je cholesterol met de naam Kees. In Kees kaas zijn de melkvetten vervangen door plantaardige oliën, die rijk zijn aan onverzadigd vet. Door deze samenstelling bevat de kaas 60 procent minder verzadigd vet. Daarnaast herbergt de kaas ook 30 procent minder zout. Volgens producent de Keesmakers rechtvaardigt dat de claim ‘goed voor de cholesterol’. De Keesmakers was één van de deelnemende exposanten van de foodspecialiteitenbeurs die zich richtte op gezondheid. Traiteur de Oorsprong zocht het in handgemaakte quiches met natuurlijke verse ingrediënten. Zij maakten de claim ‘Eerlijk is lekker’ meer dan waar, de smaak van de quiches was van uitzonderlijke kwaliteit.

Verrassen

Nature’s Pride is importeur van verse exotische groenten en fruit. Het bedrijf wil met hun producten de consument elke dag verrassen. Onder de naam Eat Me toonden zij diverse producten die met eenvoudige ingrepen tot culinaire fruitdelicatessen werden verwerkt, die de consument daadwerkelijk verleiden tot meer fruit consumptie. Een regelrechte uitdaging was Grass Juice van het bedrijf Grass2juice. Dit sap gemaakt van tarwegras mag weliswaar goed zijn voor de gezondheid, over de smaak viel in dit geval niet te twisten: gruwelijk. Het pak bestaande uit zeven cups is diepgevroren en na ontdooien wordt geadviseerd het ’s morgens te drinken. Het sap ontgift, ontzuurt het bloed en zorgt voor meer weerstand en een sneller herstel.

AGF

Naast een breed aanbod aan binnen- en buitenlandse kazen, AGF-en vleesproducten, veelal direct van een lokale, streekgebonden teler of de boer, ook bedrijven die zich meer richten op de conveniencemarkt. Bickery met het drankje TranQuini dat zorgt voor ontspanning. Maar ook de Belgische bonbon-producent Leonidas, die met het onlangs geïntroduceerde shop-in-shopconcept een aanvulling zoekt bij ondernemers met een koffiecafé, een lunchroom of een andere gemaksformule. Gezondheid en verwennen gingen wat dat betreft goed hand in hand op de beursvloer.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek