GfK: 450.000 Nederlanders hebben afgelopen week Oranje-product gekocht


Onderzoek - De afgelopen week hebben bijna 450.000 Nederlandse huishoudens een ‘oranjeproduct’ in de supermarkt gekocht. Dit komt neer op 5.9% van alle huishoudens in Nederland. Dit is fors minder dan in de week van koningsdag, toen kocht 14.5% van de huishoudens een oranjeproduct. Dit blijkt uit Oranje Food Monitor van GfK. Het onderzoeksbureau brengt met dit onderzoek onder zesduizend huishoudens de oranjekoorts van Nederland in kaart. Het ‘oranjemandje’ van GfK bevat circa 80 producten die betrekking hebben op het oranjegevoel van Nederlanders. De bereidheid van consumenten om deze producten te kopen is een graadmeter voor de oranjekoorts in Nederland. Vooral tweeverdieners en gezinnen met kinderen lopen warm voor oranjeproducten. Bij gepensioneerden slaan deze producten juist minder aan. In Groningen en Noord-Brabant worden naar verhouding veel oranjeproducten gekocht. Dit is in Limburg, Drenthe en de drie grote steden minder. De oranjekoorts is op dit moment lager dan rond dezelfde periode in aanloop naar het EK in 2012 en het WK in 2010. Dit wordt onderstreept door de zogeheten tompouce-index van GfK, waaruit blijkt dat 1.3% van de Nederlandse huishoudens de afgelopen week tompoucen heeft gekocht. Dit is minder dan in een gemiddelde week. Bron: GfK/FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid