Grandioze foodvariëteit bij Pinkpop 2014


Leisure – Pinkpop 2014 kende niet alleen een geweldige line-up met The Rolling Stones en Metallica, maar ook het aanbod aan food & drinksconcepten tijdens het festival was grandioos. Van vegetarisch tot glutenvrij, van hamburgers tot 'fresh food', het was er allemaal. Inclusief gratis gekoeld Limburgs drinkwater in verband met de hoge temperaturen. Op het festivalterrein waren tientallen kramen omgetoverd tot tijdelijke horecaconcepten waar Mexicaanse, Aziatische, Hollandse en Italiaanse maaltijden genuttigd konden worden. Douwe Egberts had als preferred partner van het festival traditioneel een grote eigen koffie- & theetent. Het koffiemerk liet het publiek in een eigen sfeer kennismaken met de verschillende kwaliteiten koffie en thee. Coca-Cola en Brand bier stonden als belangrijke sponsors van het festival op enkele punten verspreid over het terrein gebroederlijk naast elkaar en voorzagen jongeren boven de achttien polsbandjes voor alcohol verkoop. Brand had daarnaast een eigen ontvangstruimte op het terrein opgezet in de vorm van een reusachtige bierkrat. In de kramen van Burgerij konden de festivalbezoekers voor een kwaliteitsburger van het Aberdeen Angus rund terecht en bij Just voor diverse groente en fruit producten, evenals bij freshmarket. Just is een lokaal concept van Hessing in Maasbree. Visgerechten, paella en wraps. Levensmiddelenfabrikanten als Ola, Ben&Jerry en zelfs Haribo ontbraken niet. Het muziekfestival is daarmee niet alleen een kennismaking met de verschillende muziekstijlen, maar biedt ook een podium voor de enorme variëteit aan levensmiddelenproducten en gerechten. De festivalbezoeker is ook al lang niet meer tevreden met een traditioneel broodje hotdog. Hoewel die ook werd verkocht, met zuurkool zelfs. Professionele cateraars laten zich tegenwoordig steeds minder vaak zien op de festivals en evenementen, omdat de afdrachten aan de organistoren van 30 tot 40 procent geen uitzondering zijn. Omdat er daarnaast onder moeilijke omstandigheden moet worden gewerkt met relatief veel inzet van mensen, vinden de meeste cateraars het niet meer lonend om zich actief op deze markt te richten. Veel festivals werken daarom voor de f&b-concepten samen met lokale ondernemers. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid