"Groei van drinks-only bestellingen"


Assortiment - Het aantal consumenten dat bij restaurants alléén iets te drinken bestelt, neemt in de VS sterk toe. Dit blijkt uit een onderzoek van de NPD Group. Veel restaurantketens voegden de laatste jaren nieuwe dranken toe aan hun assortiment, zoals smoothies, sappen, waters en thee- en koffiespecialiteiten. Het aantal bezoeken aan restaurants bleef in de VS gelijk, maar het aantal klanten dat zowel food als een drankje bestelde nam af met 2 procent. Conclusie is dus dat steeds meer klanten alleen komen om hun dorst te lessen. "Consumenten die iets te drinken bestellen zonder food zijn een groeiende doelgroep voor restaurants. Drinks-only bestellingen bereiken een piek tussen één en drie uur 's middags. Daarna neemt hun aandeel geleidelijk af," aldus NPD Group in zijn analyse. Bij klanten die alleen iets te drinken nemen, zijn milkshakes, smoothies, slush, koffie en flesjes water favoriet.

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid