Groenten hebben hoofdrol in nieuwe concept Circl
Formulenieuws – ABN Amro en Vermaat Groep hebben na een langdurig traject van onderzoek en ontwikkeling het circulaire paviljoen Circl op de Amsterdamse Zuidas ontwikkeld. Op de menukaart van het nieuwe duurzame concept hebben groenten de hoofdrol. Maandag 21 augustus krijgt de media de gelegenheid kennis te maken met het vernieuwende paviljoen aan de Gustav Mahlerlaan. Het is een living lab geworden, waar alles draait om circulariteit; een extreme vorm van duurzaamheid waarbij alles wat verbruikt wordt opnieuw wordt ingezet. In het pand bevinden zich onder meer een restaurant en rooftopbar met onderscheidende menu’s; over ieder ingrediënt en de bereidingswijze is nagedacht, of het nu gaat om de herkomst of de gevolgen voor de omgeving. Een hoofdrol is zoals gezegd weggelegd voor groenten. Voedzaamheid staat voorop en is belangrijker dan portiegrootte en is er een dagelijks wisselend menu op basis van wat er op dat moment verkrijgbaar is. Chef kok in Circl is Rudolf Brand. Bron: Vermaat/@FoodClicks Formulenieuws – ABN Amro en Vermaat Groep hebben na een langdurig traject van onderzoek en ontwikkeling het circulaire paviljoen Circl op de Amsterdamse Zuidas ontwikkeld. Op de menukaart van het nieuwe duurzame concept hebben groenten de hoofdrol. Maandag 21 augustus krijgt de media de gelegenheid kennis te maken met het vernieuwende paviljoen aan de Gustav Mahlerlaan. Het is een living lab geworden, waar alles draait om circulariteit; een extreme vorm van duurzaamheid waarbij alles wat verbruikt wordt opnieuw wordt ingezet. In het pand bevinden zich onder meer een restaurant en rooftopbar met onderscheidende menu’s; over ieder ingrediënt en de bereidingswijze is nagedacht, of het nu gaat om de herkomst of de gevolgen voor de omgeving. Een hoofdrol is zoals gezegd weggelegd voor groenten. Voedzaamheid staat voorop en is belangrijker dan portiegrootte en is er een dagelijks wisselend menu op basis van wat er op dat moment verkrijgbaar is. Chef kok in Circl is Rudolf Brand. Bron: Vermaat/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Coöperatie DELA introduceert nieuw horeca-assortiment
Uitvaartcatering – Coöperatie DELA laat weten dat de uitvaartorganisatie na een proefperiode bij een zestal locaties het horeca-assortiment heeft aangepast. Na de proef, die eind vorig jaar werd gehouden, wordt het nieuwe assortiment vanaf deze maand stapsgewijs bij de rest van de DELA-locaties geïntroduceerd. DELA heeft bij de samenstelling samengewerkt met partner Vermaat.
Lees berichtABN AMRO: ‘grootste crises voor foodsector lijkt voorbij’
Analyse – Een lichte stijging van het volume van zo’n 0,5 procent in 2024, maar met oplopende personeelskosten, grondstoffen en energie, zorgen gezamenlijk voor verdere druk op de marges in de foodsector. Toch lijkt daarmee de grootste crises voorbij, aldus een analyse van ABN AMRO. De bank heeft de verwachting dat het in de foodsector in de tweede helft van 2024 allemaal wat...
Lees berichtYounique Concepts en Vermaat bundelen de krachten aan de Amstel
Formulenieuws - Younique Concepts en Vermaat gaan samen een vernieuwde invulling geven aan de horecalocatie Amstel1. Daarmee krijgt het partnership tussen de twee bedrijven nog meer vorm. Beide bedrijven werken al samen met de Pesca pop-ups op de Dutch Grand Prix en de TEFAF, waar Vermaat de food hospitality verzorgt.
Lees berichtKetenbrede samenwerking leidt tot aanpak tegen voedselverspilling
Voedselverspilling tegengaan gaat beter wanneer je in de keten samenwerkt, dat is de uitkomst van een pilot die vier partijen zijn aangegaan in een uitdagende ‘In 100 Days to Zero Food Waste’ challenge.
Lees berichtTomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin
Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees bericht