Grolsch hergebruikt 99,8% van haar afval; bierbrouwer wil duurzaam verduurzamen


Bier - Grolsch wordt een steeds ‘groenere’ bierbrouwerij. De brouwer hergebruikt 99,8% van haar afval in de keten, verkoopt de bierbostel die overblijft na het brouwen als veevoer aan boeren, hergebruikt de gist in de farmaceutische sector en de etiketten in de baksteenindustrie. Dat schrijft de bierbrouwer uit Enschede woensdag in het duurzaamheidsverslag ‘Duurzaam Verduurzamen’. Volgens Grolsch is circulair denken en handelen niet meer weg te denken uit de dagelijkse bedrijfsvoering van de brouwerij. Als uitdaging ziet Grolsch voornamelijk het duurzaam verduurzamen: elk jaar opnieuw stappen voorwaarts zetten op het gebied van duurzaam en verantwoord ondernemen voor het hele bedrijf. Bij duurzaamheid wordt volgens Grolsch vaak gedacht aan het milieu, maar aandacht voor mens, maatschappij en omgeving hoort daar ook bij. Grolsch kiest naast duurzaam ondernemen bewust ook voor verantwoord ondernemen. Het stimuleren van verantwoord alcoholgebruik, met name onder jongeren, is voor de brouwer dan ook een belangrijk aandachtpunt. Uitdaging “Duurzaam verduurzamen is onze uitdaging”, zegt algemeen directeur Andrei Haret van Koninklijke Grolsch. “En dat gaat verder dan alleen onze eigen brouwerij. Steeds vaker zien we dat ook bij klanten duurzaam en verantwoord ondernemen mee gaat spelen in de keuze voor een leverancier. Gelukkig scoren we goed op dat vlak. We denken mee met klanten en komen met duurzame oplossingen. Zo is bijvoorbeeld het nieuwe pinolen-krat ontstaan uit een vraag van retailers. Het resultaat is een forse besparing op diesel, karton en CO2-uitstoot. Een mooie win-win situatie waar ik oprecht trots op ben!” Bron: Grolsch/@FoodClicks Bier - Grolsch wordt een steeds ‘groenere’ bierbrouwerij. De brouwer hergebruikt 99,8% van haar afval in de keten, verkoopt de bierbostel die overblijft na het brouwen als veevoer aan boeren, hergebruikt de gist in de farmaceutische sector en de etiketten in de baksteenindustrie. Dat schrijft de bierbrouwer uit Enschede woensdag in het duurzaamheidsverslag ‘Duurzaam Verduurzamen’. Volgens Grolsch is circulair denken en handelen niet meer weg te denken uit de dagelijkse bedrijfsvoering van de brouwerij. Als uitdaging ziet Grolsch voornamelijk het duurzaam verduurzamen: elk jaar opnieuw stappen voorwaarts zetten op het gebied van duurzaam en verantwoord ondernemen voor het hele bedrijf. Bij duurzaamheid wordt volgens Grolsch vaak gedacht aan het milieu, maar aandacht voor mens, maatschappij en omgeving hoort daar ook bij. Grolsch kiest naast duurzaam ondernemen bewust ook voor verantwoord ondernemen. Het stimuleren van verantwoord alcoholgebruik, met name onder jongeren, is voor de brouwer dan ook een belangrijk aandachtpunt. Uitdaging “Duurzaam verduurzamen is onze uitdaging”, zegt algemeen directeur Andrei Haret van Koninklijke Grolsch. “En dat gaat verder dan alleen onze eigen brouwerij. Steeds vaker zien we dat ook bij klanten duurzaam en verantwoord ondernemen mee gaat spelen in de keuze voor een leverancier. Gelukkig scoren we goed op dat vlak. We denken mee met klanten en komen met duurzame oplossingen. Zo is bijvoorbeeld het nieuwe pinolen-krat ontstaan uit een vraag van retailers. Het resultaat is een forse besparing op diesel, karton en CO2-uitstoot. Een mooie win-win situatie waar ik oprecht trots op ben!” Bron: Grolsch/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid