Grolsch keert terug naar de roots

Marketing - Grolsch heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd. In de campagne grijpt het biermerk terug naar de roots en draait het weer om vakmanschap. “Grolsch. 400 jaar karakter” is de nieuwe pay-off van de campagne, die wordt afgetrapt met de commercial “IJsmeesters van Groenlo”.

Gisteren werd de nieuwe campagne uit de doeken gedaan. Ook toonde men voor het eerste de nieuwe commercial aan de media. Gisela Rule, Marketing Directeur bij Grolsch zegt: “Bij Grolsch zeggen we altijd: ontdek alles, behoud het goede. Sinds 1615 brouwen wij ons bier niet volgens het boekje, maar met ons hart. En dat is nou net waar het in onze nieuwe campagne om draait en waar we de nadruk op willen leggen. Op kwaliteitsbier dat al 400 jaar met vakmanschap en karakter wordt gebrouwen.”

Als kick-off van de campagne hebben vier Nederlandse kunstenaars enkele voorbeelden van karakteristieke Grolsch verhalen van de afgelopen eeuwen uitgebeeld in verschillende kunstwerken en creaties. Zo schreef auteur Joost Zwagerman een gedicht over het ‘Hophuwelijk’ tussen één van de oorspronkelijke bierbrouwers uit Groenlo. Peter Cuyper en brouwersdochter Jenneken Neerfeldt, DJ Mark Sixma, ving de geluiden van de Grolsche Bierbrouwerij in een trance nummer. Modeontwerper Jacob Kok ontwierp een jurk als symbool voor de zeven kilometer lange waterleiding. Het laatste kunstwerk, een twee meter hoge ijssculptuur in de vorm van een Grolsch beugelfles van de hand van ijskunstenaar Peter Meurders, is een eerbetoon aan de IJsmeesters van Groenlo en de iconische beugelfles.

“Grolsch. 400 jaar karakter” vormt de basis voor de activiteiten van het biermerk gedurende het komende jaar. Naast de nieuwe commercial, is de bierbrouwer dit jaar prominent aanwezig op een groot aantal festivals en zal online, in bladen, op de winkelvloer en binnen het horecakanaal een duidelijk nadruk liggen op vakmanschap en karakter.
 

Bron: FoodClicks

Auteur: Martijn Louws