Groupon: 'benadruk je sterke punten'


Horeca - Aanbiedingensite Groupon kan ondernemers omzet brengen. Maar veel is wel afhankelijk van de invulling van de ‘deal’ die online wordt aangeboden. Het devies van Shurendy Gerardus, regionaal directeur bij Groupon, is dan ook: “benadruk de sterke punten.” Veel horecagelegenheden werken samen met Groupon en prikkelen met scherpe online aanbiedingen potentiële gasten. “Groupon zorgt ervoor dat de consument wordt bereikt én de ondernemer betaalt alleen voor de klanten die hij echt krijgt. Verder presenteren we samen met de restaurants goede deals”, vertelt Gerardus in een interview met @FoodClicks. Groupon begeleidt ondernemers hierin, ze denken mee over de acties en promoties. “Wij weten wat werkt en wat niet werkt en weten het ook goed vorm te geven met de juiste teksten en het juiste beeldmateriaal. Een restaurant dat nooit tijdens de lunch is geopend en bij wijze van test via een lunchdeal op onze site klanten probeert te trekken, adviseren wij dat niet te doen. Dat werkt niet, restaurants moeten juist hun sterke punten, zaken waarom ze bekend staan, benadrukken en inzetten voor de deal.” Populariteit Groupon ziet een groeiende populariteit van de high-end restaurantacties. In drie jaar tijd verkochten zij al meer dan 125.000 couverts bij 29 Michelinster-restaurants. Ook dankzij een goede invulling van de deal. “Brienen aan de Maas is in 2010 uitgeroepen tot hét aspergerestaurant van de Benelux, we zetten dan ook via onze deal in op dit aspect. Gasten kunnen via Groupon voordelig genieten van zes culinaire creaties met asperges.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid