Helft flexitariërs vindt aanbod vegetarische gerechten in horeca onvoldoende


Horeca - De helft van de flexitariërs in Nederland, dit zijn mensen die een of meer keer per week vegetarisch eten, vindt de keuze van het aantal vegetarische gerechten in de horeca matig. Ook beoordeelt 60 procent de diversiteit van vegetarische gerechten als matig tot heel slecht. Dit blijkt uit onderzoek door Toluna1 in opdracht van aardappelproducent Aviko Foodservice onder driehonderd respondenten die flexitariër zijn. In Nederland wint flexitarisch eten steeds meer aan populariteit. Met name in de leeftijdsgroep 18 tot 35 jaar wordt steeds vaker bewust gekozen voor minder vlees en vis. Belangrijkste redenen om vegetarisch te eten zijn afwisseling, gezondheid en dierenwelzijn. Volgens Aviko wil een groeiende groep consumenten ook in restaurants graag een uitgebreid en gevarieerd vegetarisch menuaanbod zien. De meeste flexitariërs (39%) kiezen een vegetarisch gerecht als voorgerecht, 31% geeft de voorkeur aan een vegetarisch hoofdgerecht en 20% kiest vegetarisch het liefst als lunch. Vegetarische salades, soepen en ovenschotels zijn favoriet. Kansen Toluna1 adviseert chef-koks in hun restaurants méér te brengen dan een geitenkaassalade of een groentelasagne, want er is zoveel mogelijk in een vegetarisch menu. Restaurants die hier voldoende aandacht aan geven, kunnen hier kansen pakken en een groeiende groep aan zich binden. “De vegetarische trend zal ook in 2017 doorzetten”, aldus general sales manager Dick Everaarts van Aviko. Bron: @FoodClicks

Horeca - De helft van de flexitariërs in Nederland, dit zijn mensen die een of meer keer per week vegetarisch eten, vindt de keuze van het aantal vegetarische gerechten in de horeca matig. Ook beoordeelt 60 procent de diversiteit van vegetarische gerechten als matig tot heel slecht. Dit blijkt uit onderzoek door Toluna1 in opdracht van aardappelproducent Aviko Foodservice onder driehonderd respondenten die flexitariër zijn. In Nederland wint flexitarisch eten steeds meer aan populariteit. Met name in de leeftijdsgroep 18 tot 35 jaar wordt steeds vaker bewust gekozen voor minder vlees en vis. Belangrijkste redenen om vegetarisch te eten zijn afwisseling, gezondheid en dierenwelzijn. Volgens Aviko wil een groeiende groep consumenten ook in restaurants graag een uitgebreid en gevarieerd vegetarisch menuaanbod zien. De meeste flexitariërs (39%) kiezen een vegetarisch gerecht als voorgerecht, 31% geeft de voorkeur aan een vegetarisch hoofdgerecht en 20% kiest vegetarisch het liefst als lunch. Vegetarische salades, soepen en ovenschotels zijn favoriet. Kansen Toluna1 adviseert chef-koks in hun restaurants méér te brengen dan een geitenkaassalade of een groentelasagne, want er is zoveel mogelijk in een vegetarisch menu. Restaurants die hier voldoende aandacht aan geven, kunnen hier kansen pakken en een groeiende groep aan zich binden. “De vegetarische trend zal ook in 2017 doorzetten”, aldus general sales manager Dick Everaarts van Aviko. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid