Hema wil geen mini-supermarkt meer zijn


Warenhuizen – Hema verandert onder de leiding van de nieuwe directeur Tjeerd Jegen. Bij de voedingsmiddelen hoeft Hema niet meer een mini-supermarkt te zijn, zegt hij. Het warenhuis moet zich juist concentreren op gebruiks- en gemaksmomenten, zoals verjaardagen of lunch. De nieuwe Hema-directeur Tjeerd Jegen geeft zo’n 560 Nederlandse winkels een metamorfose, op basis van ervaringen met winkels in het buitenland. "Ik krijg van klanten nu vaak te horen dat het heel moeilijk is om iets te vinde", aldus Jegen in een gesprek met het FD, waarin hij voor het eerst met zijn plannen voor de verlieslatende warenhuisketen naar buiten treedt. Hij wil de warenhuizen logischer indelen en het assortiment 'lokaler' maken. Daar past ook een andere focus binnen het foodassortiment bij. Hema moet niet de mini-supermarkt willen zijn die het altijd is geweest, zegt Jegen. Het warenhuis moet zich juist concentreren op gebruiks- en gemaksmomenten, zoals verjaardagen of lunch. Wel taarten, alles voor een kinderfeest, borrelhappen en wijn, maar niet meer die pot zure haring. Bron: FD  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid