Het Verslokaal neemt maaltijdproducent DMC over


Overname - Het Verslokaal neemt maaltijdproducent DMC over uit Oude-Tonge. Deze nieuwe speler in de markt van foodconcepten voor mensen in zorginstellingen vestigt met deze overname gelijk zijn naam in de foodsector. Het Verslokaal is een nieuw initiatief dat met de overname van DMC in september 2018 zijn intrede in de food- en zorgmarkt doet. Het bedrijf bedenkt, creëert en levert klantspecifieke zorgmaaltijden en voedingsconcepten voor de institutionele markt. De overname is een grote stap voor deze Nederlands jongste maaltijdproducent uit Brabant. Voor het eind van 2018 staan meerdere strategische overnames en samenwerkingsverbanden gepland, zo laat het bedrijf weten. Mogelijkheden Oprichter van Het Verslokaal Joost Cranen (algemeen directeur bij foodmakelaar FoodFocus) zag de vraag naar gepersonaliseerde maaltijden in de institutionele markt de afgelopen jaren explosief stijgen. Cranen: “De kwaliteit van klantspecifieke maaltijden laat echter vaak sterk te wensen over. Vooral op het gebied van ambachtelijkheid, versheid en beleving van het eten liggen er verbeterpunten.” Het Verslokaal wil daar verandering in aanbrengen en gaat met - vernieuwende- maaltijdconcepten komen voor mensen in (zorg)instellingen, zo luidt de belofte. De kennis en ervaring van Maître, eigenaar van DMC (wat staat voor Duurzame Maaltijd Componenten, red.), welke al jaren actief is met de productie van specifieke maaltijden voor de zorg, gaat ingezet worden om het concept van Het Verslokaal verder in te richten en te optimaliseren voor andere zorginstellingen en cateraars. Gerard van der Krogt, directeur van Maître (voorheen Maitre Andre): “Sinds 2017 investeren wij in nieuwe ultra-verse maaltijdconcepten en nieuwe productiemogelijkheden voor de consumenten- en foodservicemarkt. Hierin vindt DMC aansluiting bij de werkwijze en het gedachtegoed van Het Verslokaal.” Bron: @FoodClicks Overname - Het Verslokaal neemt maaltijdproducent DMC over uit Oude-Tonge. Deze nieuwe speler in de markt van foodconcepten voor mensen in zorginstellingen vestigt met deze overname gelijk zijn naam in de foodsector. Het Verslokaal is een nieuw initiatief dat met de overname van DMC in september 2018 zijn intrede in de food- en zorgmarkt doet. Het bedrijf bedenkt, creëert en levert klantspecifieke zorgmaaltijden en voedingsconcepten voor de institutionele markt. De overname is een grote stap voor deze Nederlands jongste maaltijdproducent uit Brabant. Voor het eind van 2018 staan meerdere strategische overnames en samenwerkingsverbanden gepland, zo laat het bedrijf weten. Mogelijkheden Oprichter van Het Verslokaal Joost Cranen (algemeen directeur bij foodmakelaar FoodFocus) zag de vraag naar gepersonaliseerde maaltijden in de institutionele markt de afgelopen jaren explosief stijgen. Cranen: “De kwaliteit van klantspecifieke maaltijden laat echter vaak sterk te wensen over. Vooral op het gebied van ambachtelijkheid, versheid en beleving van het eten liggen er verbeterpunten.” Het Verslokaal wil daar verandering in aanbrengen en gaat met - vernieuwende- maaltijdconcepten komen voor mensen in (zorg)instellingen, zo luidt de belofte. De kennis en ervaring van Maître, eigenaar van DMC (wat staat voor Duurzame Maaltijd Componenten, red.), welke al jaren actief is met de productie van specifieke maaltijden voor de zorg, gaat ingezet worden om het concept van Het Verslokaal verder in te richten en te optimaliseren voor andere zorginstellingen en cateraars. Gerard van der Krogt, directeur van Maître (voorheen Maitre Andre): “Sinds 2017 investeren wij in nieuwe ultra-verse maaltijdconcepten en nieuwe productiemogelijkheden voor de consumenten- en foodservicemarkt. Hierin vindt DMC aansluiting bij de werkwijze en het gedachtegoed van Het Verslokaal.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid