Het Vinkje ‘zoekt’ de publiciteit


Marketing – Het Vinkje, het keurmerk voor gezondere voeding in Nederland, staat aan de vooravond van een nieuwe publiekscampagne. Vanaf de tweede helft van augustus is het Vinkje gedurende enkele maanden op televisie te zien als slotonderdeel van meerdere commercials. Dit meldt de Stichting Ik Kies Bewust, de organisatie achter het Vinkje. Het gaat om spots van producten die het keurmerk op de verpakking dragen. Voor de nieuwe campagne is nauwe samenwerking gezocht met deelnemende bedrijven. De bedoeling is om het publiek met deze campagne nog vertrouwder te maken met het Vinkje. “Op dit moment is het keurmerk al bekend bij meer dan 90 procent van de Nederlanders”, zegt de stichting in een persbericht. Behalve de aandacht op televisie zijn er ook tal van retailmagazines die het Vinkje in de komende edities belichten. In onder meer C1000 Magazine, Allerhande, Lekker Doen, Hallo Jumbo, Keukentafelgids, Boodschappen en Ditjes & Datjes vindt de consument informatie. Via Twitter en Facebook is interactie mogelijk. Het Vinkje Het Vinkje wijst mensen op de betere keuze binnen een productgroep en is er in twee kleuren. De groene cirkel staat op producten uit de Schijf van Vijf met minder verzadigd vet, suiker of zout. De blauwe cirkel staat op producten die wel beter zijn, maar niet tot de Schijf van Vijf behoren. Deze producten heb je niet dagelijks nodig en hebben daarom een andere kleur. Inmiddels hebben ruim 6.500 producten het Vinkje op hun verpakking.   Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid