HMSHost verrijkt E-Pier met Silverscreen

HMSHost nieuwste concept Silverscreen

Schiphol - Horecaexploitant HMSHost opent haar nieuwste horecaconcept Silverscreen op de E-Pier van Amsterdam Airport Schiphol. Het concept ademt jaren ’20 en ’30 en op de kaart staan iconische Amerikaanse gerechten met een Nederlandse twist.

HMSHost speelt met dit concept in op de behoefte van de ruim drie miljoen reizigers die jaarlijks aankomen en vertrekken van de E-Pier. Die reizigers hoeven niet meer van de gate terug naar de lounge om te gaan dineren. Nooit eerder is een horecaconcept met zitgelegenheid zo dicht bij de gate gebouwd.

De naam Silverscreen is gebaseerd op het gouden tijdperk van het witte doek. De bioscoop uit de jaren ’20 en ’30 in New York City speelt een grote rol in het decor. Het interieur bestaat uit retro meubilair met typische ronde tafels en leren banken. Het gevarieerde menu bestaat uit Amerikaanse gerechten, zoals hamburgers, donuts en New York style Rubensandwich.

Op maat gemaakt HMSHost staat bekend om het maken van concepten op maat. “We proberen met onze concepten optimaal in te spelen op de wensen van de reiziger”, aldus Jan Willem Hilbron, General Manager van HMSHost Schiphol Airport. “Concepten worden van A tot Z uitgedacht en niet één concept wordt één op één gekopieerd.” Zo wordt er bijvoorbeeld gelet op facetten als het land van bestemming, de plek op de luchthaven en trends en de gast staat centraal bij de ontwikkeling. “Omdat er vanuit deze pier vooral veel Amerikanen vliegenjaarlijks zo’n achthonderdduizendhebben we samen met Schiphol op deze plek gekozen voor een concept met een Amerikaans karakter.”

HMSHost is onderdeel van de Autogrill Group en een van werelds meest toonaangevende vernieuwers op het gebied van luchthavenwinkels en -catering. Het bedrijf is actief op meer dan 100 luchthavens wereldwijd, waaronder 18 Europese luchthavens en de 30 drukste luchthavens van Noord-Amerika. De jaaromzet van de onderneming bedraagt meer dan 2,5 miljard dollar en er werken ruim 34.000 medewerkers wereldwijd.

Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek