Horeca-activiteit is antwoord op opkomst online winkels


Onderzoek - Steeds meer bedrijven voegen horeca-activiteiten toe aan hun winkelconcept om  zo beleving te creëren. Horeca wordt daarmee gezien als een juist antwoord op de stijgende online-verkopen. Horeca kan een nog grotere rol spelen in die concurrentie als acties slimmer worden ingezet en er een betere koppeling wordt gemaakt tussen bezoek aan de horeca en het overige winkelassortiment. Horeca past zich nu te veel aan de winkels aan in plaats van andersom. Shoppen is niet langer doelgericht inkopen, maar gebeurt steeds meer online. Dat stelt Bas van Eekelen in de tweede Gfk Channel Insights waarover @FoodClicks in de laatste uitgave melding maakt. Winkels moeten bij de acties denken aan korting op de horecabestedingen of het geld retour bij aankopen in de winkel. “Ook van de zogenaamde crossselling-aanbiedingen wordt nog onvoldoende gebruik gemaakt. Zeker acties gericht op de groep consumenten die uitsluitend komt voor de horeca.” Overigens blijkt uit de rapportage dat er verschillen zijn tussen de locaties die binnen de stadscentra liggen en die er buiten. De retaillocaties buiten de stadscentra hebben een hoger percentage bezoekers dat de combinatie zoekt in winkelen en horeca. Meer weten? Neem contact op met GfK voor het hele Channel Insights rapport ‘Shopper wordt Gast’ of klik hier.

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid