Horeca 'digitaliseert' het terras


Terras - Digitale hulpmiddelen helpen het aanstaande terrasseizoen aangenaam te maken. Voor gasten en voor de horecamedewerkers, zo blijkt uit een rondvraag.  “Wat mag het zijn?”, zegt de horecamedewerker op het terras. “Een kopje koffie en thee en doe er ook maar een appeltaartje met slagroom bij”, antwoord de gast. De medewerkers toetst het meteen in op de smartphone en aan de bar rolt het bonnetje uit de printer bij de bar. En zo rollen er op die plek in het horecabedrijf tal van bestellingen binnen van andere medewerkers die ook met hun smartphone of tablet een bestelling opnemen bij andere tafels. “De voordelen van deze werkwijze zijn talrijk; men maakt minder schrijffouten, fraude wordt teruggedrongen, het eten en drinken wordt sneller uitgeserveerd, bestellingen worden niet meer vergeten om op de rekening van de gast te plaatsen, de marge kan beter worden bewaakt en er is minder boekhouding”, vertelt Henk Dubbelhuis van Dutch Solutions. Dit bedrijf richt zich primair op de ontwikkeling van software voor kassasystemen voor horecaondernemingen. Dubbelhuis ziet een toenemende vraag naar, en gebruik van digitale kassasystemen, vaak gecombineerd met een app. “Enkele voordelen van een app ten opzichte van traditionele digitale communicatiemiddelen is dat ondernemers gebruik kunnen maken van pc’s, tablets en smartphones. Zeker de mobiele devices zijn vele malen goedkoper dan traditionele handhelds. Bovendien zijn ze storingsongevoeliger.” Veel digitale bestelsystemen zijn echter (nog) niet uitgerust met fysieke betaalmogelijkheden. Hiervoor wordt nog altijd de betaalautomaat gebruikt. Volgens Hans den Adel, Sales Director bij Worldline is het zaak dat de klant in dergelijke gevallen gestimuleerd wordt contactloos te betalen. "Iedereen kan namelijk tijd winnen met contactloos betalen. Het is gemiddeld zeven seconden sneller dan gewoon pinnen en zestien seconden sneller dan een contante betaling. Bij dertig transacties per dag, waarvan de helft via pin, en zes openingsdagen scheelt het horecaondernemers wekelijks bijna 35 minuten wachttijd aan de kassa of op het terras." Contactloos betalen is veilig voor de horecaondernemers en sneller voor de gast. Dat geldt eigenlijk ook voor de mogelijkheid die sommige horecaondernemers bieden, namelijk bestellen en betalen via MyOrder. “MyOrder is een mobiel platform dat de drie mobiele werelden samenvoegt: de mobiele portemonnee, mobiele loyalty en ‘value added services’. Met dit laatste bedoelt men mobiele diensten zoals parkeren, tickets en mobiel bestellen en betalen in de horeca. Het bestellen en betalen worden allemaal gedaan via een app. “Dit voorjaar komt daar mobiel tanken bij, dus de tankbeurt bestellen en betalen vanuit de auto”, vertelt Thimo Bons van de mobiele bestel- en betaaldienst. Lees alles over het nieuwe terrasseizoen in @FoodClicks, die dit weekend is verschenen. Bron: @FoodClicks Terras - Digitale hulpmiddelen helpen het aanstaande terrasseizoen aangenaam te maken. Voor gasten en voor de horecamedewerkers, zo blijkt uit een rondvraag.  “Wat mag het zijn?”, zegt de horecamedewerker op het terras. “Een kopje koffie en thee en doe er ook maar een appeltaartje met slagroom bij”, antwoord de gast. De medewerkers toetst het meteen in op de smartphone en aan de bar rolt het bonnetje uit de printer bij de bar. En zo rollen er op die plek in het horecabedrijf tal van bestellingen binnen van andere medewerkers die ook met hun smartphone of tablet een bestelling opnemen bij andere tafels. “De voordelen van deze werkwijze zijn talrijk; men maakt minder schrijffouten, fraude wordt teruggedrongen, het eten en drinken wordt sneller uitgeserveerd, bestellingen worden niet meer vergeten om op de rekening van de gast te plaatsen, de marge kan beter worden bewaakt en er is minder boekhouding”, vertelt Henk Dubbelhuis van Dutch Solutions. Dit bedrijf richt zich primair op de ontwikkeling van software voor kassasystemen voor horecaondernemingen. Dubbelhuis ziet een toenemende vraag naar, en gebruik van digitale kassasystemen, vaak gecombineerd met een app. “Enkele voordelen van een app ten opzichte van traditionele digitale communicatiemiddelen is dat ondernemers gebruik kunnen maken van pc’s, tablets en smartphones. Zeker de mobiele devices zijn vele malen goedkoper dan traditionele handhelds. Bovendien zijn ze storingsongevoeliger.” Veel digitale bestelsystemen zijn echter (nog) niet uitgerust met fysieke betaalmogelijkheden. Hiervoor wordt nog altijd de betaalautomaat gebruikt. Volgens Hans den Adel, Sales Director bij Worldline is het zaak dat de klant in dergelijke gevallen gestimuleerd wordt contactloos te betalen. "Iedereen kan namelijk tijd winnen met contactloos betalen. Het is gemiddeld zeven seconden sneller dan gewoon pinnen en zestien seconden sneller dan een contante betaling. Bij dertig transacties per dag, waarvan de helft via pin, en zes openingsdagen scheelt het horecaondernemers wekelijks bijna 35 minuten wachttijd aan de kassa of op het terras." Contactloos betalen is veilig voor de horecaondernemers en sneller voor de gast. Dat geldt eigenlijk ook voor de mogelijkheid die sommige horecaondernemers bieden, namelijk bestellen en betalen via MyOrder. “MyOrder is een mobiel platform dat de drie mobiele werelden samenvoegt: de mobiele portemonnee, mobiele loyalty en ‘value added services’. Met dit laatste bedoelt men mobiele diensten zoals parkeren, tickets en mobiel bestellen en betalen in de horeca. Het bestellen en betalen worden allemaal gedaan via een app. “Dit voorjaar komt daar mobiel tanken bij, dus de tankbeurt bestellen en betalen vanuit de auto”, vertelt Thimo Bons van de mobiele bestel- en betaaldienst. Lees alles over het nieuwe terrasseizoen in @FoodClicks, die dit weekend is verschenen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid