Horecava Innovation Award 2017 voor biertje van regenwater


Horecava - De Horecava Innovation Award 2017 is gewonnen door een speciaal bier, gebrouwen met lokaal opgevangen en gefilterd regenwater; Code Blond van Hemelswater uit Amsterdam. “Storytelling en wereldverbeteren via voedsel komen in dit product prachtig bij elkaar,” oordeelt de jury. Het aantal van 134 innovaties (124 in 2016) dong mee naar de Horecava Innovation Award. Vooral voor de jonge categorie Mobile, Applications & Social Media waren veel aanmeldingen. Over de hele linie ligt de focus van innovaties op maatschappelijk verantwoorde oplossingen, waarbij gebruikersgemak en trends niet uit het oog worden verloren. Code Blond is een biertje gemaakt van 100% regenwater. Het biertje is gebrouwen van regenwater dat tijdens de hoosbuien in de maand mei 2016 is gevallen op de Amsterdamse Knowledge Mile (Wibautstraat). De toepasselijke naam van het biertje: Hemelswater: Code Blond. De code verwijst naar de extreem weer codes van het KNMI. Het uiteindelijke doel van Hemelswater: Amsterdammers laten meedoen met het veiliger maken van de stad door regenwater op te vangen. In ruil krijgen ze er vier weken later hun eigen “hyperlokale” biertje voor terug. Het biertje is in samenwerking met mediaLAB, De Prael en Amsterdam Rainproof ontwikkeld. De prijs - dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt - is vernoemd naar de initiatiefnemer en eerste juryvoorzitter van de Horecava Innovation Award. Omdat ‘zorg voor een betere wereld’ steeds meer de focus wordt, is de naam vanaf 2017 veranderd in Karel de Vos Duurzaamheid Award. Horecava benadrukt met de prijs het innovatieve karakter van deze grootste landelijke horeca- en facility beurs en wil producenten en leveranciers stimuleren de sector te blijven voorzien van waardevolle innovaties. Alle nominaties zijn te bewonderen in het InnovationLAB, op de beursvloer. Bron: @FoodClicks   Horecava - De Horecava Innovation Award 2017 is gewonnen door een speciaal bier, gebrouwen met lokaal opgevangen en gefilterd regenwater; Code Blond van Hemelswater uit Amsterdam. “Storytelling en wereldverbeteren via voedsel komen in dit product prachtig bij elkaar,” oordeelt de jury. Het aantal van 134 innovaties (124 in 2016) dong mee naar de Horecava Innovation Award. Vooral voor de jonge categorie Mobile, Applications & Social Media waren veel aanmeldingen. Over de hele linie ligt de focus van innovaties op maatschappelijk verantwoorde oplossingen, waarbij gebruikersgemak en trends niet uit het oog worden verloren. Code Blond is een biertje gemaakt van 100% regenwater. Het biertje is gebrouwen van regenwater dat tijdens de hoosbuien in de maand mei 2016 is gevallen op de Amsterdamse Knowledge Mile (Wibautstraat). De toepasselijke naam van het biertje: Hemelswater: Code Blond. De code verwijst naar de extreem weer codes van het KNMI. Het uiteindelijke doel van Hemelswater: Amsterdammers laten meedoen met het veiliger maken van de stad door regenwater op te vangen. In ruil krijgen ze er vier weken later hun eigen “hyperlokale” biertje voor terug. Het biertje is in samenwerking met mediaLAB, De Prael en Amsterdam Rainproof ontwikkeld. De prijs - dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt - is vernoemd naar de initiatiefnemer en eerste juryvoorzitter van de Horecava Innovation Award. Omdat ‘zorg voor een betere wereld’ steeds meer de focus wordt, is de naam vanaf 2017 veranderd in Karel de Vos Duurzaamheid Award. Horecava benadrukt met de prijs het innovatieve karakter van deze grootste landelijke horeca- en facility beurs en wil producenten en leveranciers stimuleren de sector te blijven voorzien van waardevolle innovaties. Alle nominaties zijn te bewonderen in het InnovationLAB, op de beursvloer. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid