Horecava meldt succesvolle editie

Horecava – De Horecava spreekt van een succesvolle editie. De beurs die plaatsvond van 11 tot en met 14 januari in RAI Amsterdam faciliteerde maar liefst 1,5 miljoen ontmoetingen. De ruim 600 deelnemende bedrijven gaven aan daarbij dat de horeca weer volop in beweging is en innoveert, gezien de grote investeringsbereidheid onder bezoekers. Zestig procent hiervan wil naar aanleiding van zijn beursbezoek zaken doen met deelnemende bedrijven.

De innovaties, trends en het aanbod hebben bijna 63.000 horecaprofessionals getrokken. Een stijging van ruim 15 procent ten opzichte van de vorige editie. Het aantal bezoekende bedrijven is toegenomen met ruim 12 procent. Beursmanager Luuk Scholte van RAI Amsterdam: “De gast in de horeca anno nu verlangt beleving. Dat belevingselement hebben wij ook met nieuwe eigentijdse concepten en pop-up restaurants toegevoegd aan de beurs. Zowel deelnemende bedrijven als bezoekers zijn zeer enthousiast over de opzet. De nieuwe initiatieven en het professionele karakter van de beurs hebben geleid tot meer leads en kwalitatieve ontmoetingen en dat wordt gewaardeerd door de bedrijven.”

Er werden 1,5 miljoen ontmoetingen op de Horecava 2016 gerealiseerd in 4 dagen; 1,2 miljoen ontmoetingen tussen bezoekers en deelnemende bedrijven en nog eens 300.000 ontmoetingen van bezoekers onderling. “De Horecava liet zien dat de branche goede zaken doet in een belevingsvolle omgeving. Het beslissingsniveau blijft hoog, wederom is bijna 80 procent van de bezoekers beslissingsbevoegd”, aldus Scholte.

De volgende Horecava vindt plaats van maandag 9 tot en met donderdag 12 januari 2016 in Amsterdam RAI. De Horecava beleeft volgend jaar haar 61ste editie.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Martijn Louws