Hotel Van der Valk opent Verssupermarkt


Hotel – Hotel Van der Valk opende begin deze week de eerste Valk Versmarkt bij De Gouden Leeuw in Voorschoten. De opening stond aanvankelijk gepland eind vorig jaar, maar de eerste vestiging is uiteindelijk pas deze week stilletjes opengegaan. Het gaat om een winkel van 850 vierkante met zo’n 4500 artikelen in het assortiment. De winkel richt zich op versproducten, maar heeft ook een koffiecorner. Eveneens bestaat er de mogelijkheden maaltijden te laten bereiden die mee naar huis genomen kunnen worden. Van der valk is al langer bezig met de verkoop van producten direct aan klanten. Bij de vestiging van de keten in Apeldoorn bij de Cantharel bestaat die mogelijkheid ook. De producten die daar bij het hotel worden verbouwd, worden echter hoofdzakelijk in de keuken van het restaurant gebruikt. Directeur Jan Willem-Grievink noemde de opening van Versmarkt in een twitter-bericht ‘weer een voorbeeld van blurring’. Steeds vaker starten bedrijven activiteiten die niet direct behoren tot de core-business. Deze activiteiten op elkaars terrein wordt blurring genoemd. “Met name de jongere consument denkt niet langer in de oude logica van kanalen. Hij denkt in termen van behoeften. Afhankelijk van het moment van de dag, zijn beschikbare tijd, zijn wensen, en zijn bestedingsruimte, zal hij zijn keuze maken. En hij haalt dan net zo gemakkelijk een vers gemaakte warme maaltijd uit een supermarkt als dat hij die lekkere koffiebonen van La Place meeneemt naar huis. In de VS is dat al volop zichtbaar. Daar is al 5 procent van de totale foodconsumptie afkomstig van ‘blurring concepten’, dat zijn concepten die foodretail en foodservice als slimme tussenvorm combineren. Ook in Nederland gaan we de komende jaren deze trend zien. Je zou kunnen zeggen dat het klassieke restaurant, de klassieke speciaalzaak en de klassieke supermarkt verdwijnen.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid