Hoteliers creatief met hun sterren


Horeca- Als bedrijven hun personeel niet meer in vijfsterrenhotels onderbrengen, wordt eenvoudigweg een ster van de gevel gehaald. Dat schrijft het Financieel Dagblad vandaag in een artikel met als kern dat hoteliers het optimisme voor dit jaar verliezen. Volgens de krant hebben de eigenaren van Sheraton op Schiphol en NH Amsterdam Centre het handigheidje van de sterren toegepast. De hotels hopen dat door het weghalen van een ster de boekingen weer zullen binnenkomen. Begin dit jaar waren hoteliers in Nederland nog hoopvol gestemd, constateert Ewout Hoogendoorn, directeur van onderzoekbureau Horwath HTL in de krant. Het onderzoekbureau is gespecialiseerd in de hotellerie en onderzoekt de verwachtingen van de hotelexploitanten. Ze rekenden op meer omzet en een betere bezetting van hun kamers. Zes maanden later zijn die verwachtingen de bodem ingeslagen. Kamerprijzen en bezettingsgraden stellen teleur, blijkt uit de laatste enquête van Horwath. Volgens Hoogendoorn zorgt alleen de Nederlandse toerist die wat dichter bij huis blijft, voor enige compensatie, maar onvoldoende om de terugval op te vangen. Volgens de hotelierspecialist zijn de hotelexploitanten wel steeds beter opgewassen tegen fluctuaties in de markt. ‘Een lagere omzet werkt minder sterk door in het nettoresultaat dan vroeger.’ Bron: FD

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid