Hudson’s Bay komt met nog zeven vestigingen, opening in najaar verwacht

Hudson’s Bay hoopt dit najaar de eerste winkels in Nederland te openen, waaronder een flagshipstore op het Rokin in Amsterdam

Retail - Hudson’s Bay heeft maandag aangekondigd verspreid over Nederland nog zeven vestigingen te openen, bovenop de vier eerder aangekondigde locaties. In totaal ruim 140.000 vierkante meter winkelruimte komt in onder meer Amersfoort, Den Bosch, Den Haag, Enschede, Haarlem, Leiden en Zwolle.

De plannen van het Canadese Hudson’s Bay Company in grote steden in Nederland bestaat uit tien Hudson’s Bay winkels en een vestiging van Saks OFF 5TH. Zoals HBC eerder bekendmaakte, is de onderneming voornemens de Nederlandse markt te betreden en er de komende twee jaar tot 20 nieuwe warenhuizen te openen. HBC zal bij deze uitbreiding naar de Nederlandse markt gebruik maken van haar bestaande Europese infrastructuur en twee nieuwe winkelformules introduceren.

Bereidheid
“We zijn erg enthousiast om deze nieuwe locaties op A1 locaties voor de Hudson’s Bay formule in Nederland aan te kondigen”, zegt governor en executive chair Richard Baker van HBC. “De snelheid waarin we overeenstemming bereiken over de contracten, onderstreept de wederzijdse bereidheid van verhuurders, gemeenten en het HBC-team om de eerste winkels naar verwachting in het derde kwartaal van 2017 te kunnen openen. Naast dat we de Nederlandse klant kennis willen laten maken met onze bijzondere winkelbeleving, zal onze komst ook 2500 banen creëren in de winkels en nog eens 2500 door bouwactiviteiten. We kijken er naar uit om binnenkort nog meer winkels aan te kondigen omdat we doorgaan met het zekerstellen van nieuwe locaties.”

Overal
Volgens chief executive officer Jerry Storch van HBC is het belangrijkste doel van de uitbreiding in Nederland om bijzondere winkelbestemmingen met een ‘best in class’ e-commerce platform te combineren. “Ons all-channel model maakt het mogelijk dat onze klanten altijd en overal kunnen winkelen. In combinatie met operationele efficiëntie op alle fronten en het implementeren van ‘best practices’ uit onze bestaande formules, zal dit leiden tot een nieuwe winkelbelevenis voor onze Nederlandse klanten.”
Hudson's Bay springt met de komst naar Nederland in het gat dat warenhuisketen V&D na het faillissement achterliet. Of er ook La Place restaurants in filialen van Hudson's Bay komen, is nog niet bekend. Hierover zouden gesprekken worden gevoerd met La Place eigenaar Jumbo.

Bron: HBC/@FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk