IKEA wil meer doen met brood uit eigen bakkerij


Formulenieuws – IKEA opende vorig jaar een eigen bakkerij in de vestiging in Delft. Het bedrijf streeft ernaar om het zelfgebakken brood ook in het restaurant en voor medewerkers te gebruiken. De vestiging in Delft is een zogenaamd IKEA Concept Center. Hier test het woonwarenhuis de nieuwste concepten en producten. Om die reden werd in de vestiging in Delft ook de, tot nog toe enige, ambachtelijke bakkerij geopend. Het warenhuis test of dit succesvol is. Is dit het geval, dan wordt het concept uitgerold naar andere IKEA-vestigingen, laat woordvoerder Wouter Rutten weten. Voorlopig is het brood alleen verkrijgbaar in de bakkerij van IKEA Delft. “Wel streven wij ernaar om het zelfgebakken brood ook in het restaurant en voor onze medewerkers te gaan gebruiken.” Het leveren van brood voor thuis is ook in toenemende mate populair bij cateraars. Steeds vaker bieden zij vers brood aan voor thuisconsumptie. Zelfs binnen tankstations neemt de verkoop van hele broden toe. In het nieuwe off-highwayconcept ‘Deli by Shell’ wordt bijvoorbeeld tegenwoordig een assortiment, vers gebakken, hele broden aangeboden voor thuis. Ikea is de laatste tijd bezig het aanbod in de restaurants gezonder te maken. De plannen maken onderdeel uit van een bredere visie. Het bedrijf heeft daartoe vijf elementen aangemerkt waarop men op basis van veranderingen de foodorganisatie naar een hoger plan willen tillen: gezonde voeding, duurzaam geproduceerde voeding, de algehele beleving als het gaat om voedingsproducten en horecagelegenheden, de waardeketen in het gehele productieproces en de medewerkers. “IKEA Food wil vooral een variëteit aan gezonde voedingsproducten bieden, die lekker kunnen zijn, en in elk geval duurzaam geproduceerd en betaalbaar zijn voor zoveel mogelijk mensen,” aldus Rutten. IKEA vindt het belangrijk dat de klanten keuze houden, en daarom zitten er in het aanbod losse producten en volledige maaltijden. “Wel moeten alle gebruikte ingrediënten in alle gevallen van goede kwaliteit zijn en de geserveerde maaltijden in overeenstemming met het aanbevolen caloriegebruik.” IKEA is niet van plan om alle snoep en frisdrank uit ons assortiment te verbannen. Wel propageert het bedrijf een gezonde leefstijl, met ruimte voor gezonde en verantwoorde voeding en ook een versnapering op zijn tijd. “Zolang dit laatste met mate gebeurt, moet daar ruimte voor zijn,” aldus Rutten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid