Investeerder in Fruitfunk moet groei verantwoord snoep versnellen


Investering – Fruitfunk, producent van verantwoorde tussendoortjes voor kinderen, haalt financiering op om de Europese retailmarkt verder te betreden. Het Bosch investeringsfonds (BIF) heeft zich bij de Brabantse ontwikkelingsmaatschappij (BOM) gevoegd om samen de groei van Fruitfunk verder te versnellen. Fruitfunk biedt snoepgoed en tussendoortjes die volledig zijn vervaardigd uit fruit en daarmee gezonder zijn dan reguliere snackproducten. Met deze producten wil het Bossche bedrijf de Europese markt de komende jaren veroveren. “Steeds meer mensen zijn bewust bezig met hun voeding. Fruitfunk speelt in op deze groeiende healthy snacking-trend”, vertelt Daan Schapendonk, die het bedrijf eind 2014 oprichtte met zakenpartner Rob de Weert. Zichtbaarheid Fruitfunk wil verantwoord snoepen aantrekkelijk maken voor een brede doelgroep. Om dit te bewerkstelligen heeft het bedrijf een partnership met Universal, Dreamworks en Nickelodeon gesloten. Daarmee produceert Fruitfunk fruitsnacks en tussendoortjes onder de merken van Minions, Paw Patrol en Trolls. In Nederland worden de producten van Fruitfunk inmiddels goed verkocht bij een aantal supermarktketen. Bron: Fruitfunk Investering – Fruitfunk, producent van verantwoorde tussendoortjes voor kinderen, haalt financiering op om de Europese retailmarkt verder te betreden. Het Bosch investeringsfonds (BIF) heeft zich bij de Brabantse ontwikkelingsmaatschappij (BOM) gevoegd om samen de groei van Fruitfunk verder te versnellen. Fruitfunk biedt snoepgoed en tussendoortjes die volledig zijn vervaardigd uit fruit en daarmee gezonder zijn dan reguliere snackproducten. Met deze producten wil het Bossche bedrijf de Europese markt de komende jaren veroveren. “Steeds meer mensen zijn bewust bezig met hun voeding. Fruitfunk speelt in op deze groeiende healthy snacking-trend”, vertelt Daan Schapendonk, die het bedrijf eind 2014 oprichtte met zakenpartner Rob de Weert. Zichtbaarheid Fruitfunk wil verantwoord snoepen aantrekkelijk maken voor een brede doelgroep. Om dit te bewerkstelligen heeft het bedrijf een partnership met Universal, Dreamworks en Nickelodeon gesloten. Daarmee produceert Fruitfunk fruitsnacks en tussendoortjes onder de merken van Minions, Paw Patrol en Trolls. In Nederland worden de producten van Fruitfunk inmiddels goed verkocht bij een aantal supermarktketen. Bron: Fruitfunk

Auteur: Steffen van Beek

Tags: bif bom fruitfunk

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid