Investeerderstrio wil frisdrank Exota nieuw leven inblazen


Industrie - Exota, het frisdrankmerk van weleer in de ‘explosieve fles’, maakt een comeback. In acht smaakvarianten wil een groepje investeerders kijken of het merk in deze tijd kans van slagen heeft. De drie Brabantse investeerder zijn ijshandelaar Ton Verhoeven, bouwondernemer Steven van de Ven en uitbater Patrick Brinkman. Zij vonden enige tijd geleden een oude fles Exota en vatte het plan op om de frisdrank weer in productie te nemen. Of de herintroductie een succes gaat worden weten zij niet. In de Volkskrant spreken zij van ‘een kwajongensstreek’. Luk het met de proefproductie van 60.000 flessen dan is het prima, maar valt iedereen over de smaak, dan is het over en uit. De acht smaken, waaronder de indertijd meest populaire smaakvariant ‘champagnepils’, zijn geproduceerd bij het Franse Rième Boissons. Exota was in de jaren zestig een merk van Van Tuyn’s Limonadefabrieken uit Dongen. Toen in 1971 ombudsman Marcel van Dam in een consumentenprogramma het frisdrankmerk de nek omdraaide, omdat het verpakt zou zijn in flessen die spontaan konden exploderen, was het merk de meest gedronken frisdrank in Nederland. Van Dam werd door de rechter teruggefloten in zijn beschuldigingen, maar sindsdien is de naam Exota altijd verbonden gebleven aan de exploderende fles. De nieuwe fles lijkt op de oude fles van veertig jaar geleden, maar is veilig en gemaakt van dikker glas. De merknaam Exota is gekocht van een Rotterdams advokatenkantoor. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid