Jamin rondom feestdagen slechtst bereikbare chocolaterie van Nederland

Onderzoek - Van alle Nederlandse chocolaterieketens is Jamin telefonisch het slechtst bereikbaar. Dit blijkt uit een onderzoek van Telefoonboek.nl naar de telefonische bereikbaarheid van chocolaterieën rondom de feestdagen. Jamin herkent zich niet in de cijfers.

Op Telefoonboek.nl staan alle Nederlandse chocolaterieën vermeld en bezoekers kunnen hier aangeven of ze de betreffende bedrijven telefonisch hebben kunnen bereiken. Bij maar liefst 96% van alle Jamin filialen is aangegeven dat deze vestigingen één of meerdere keren telefonisch niet bereikbaar zijn geweest. Marketingmanager  Leon van Poelwijk van de winkelketen Jamin vindt het wel een heel hoog percentage. “Het percentage komt niet overeen met de beleving die ik hierbij heb - wij bellen natuurlijk ook regelmatig met onze winkels. Het is wel zo dat de twee weken voor Sinterklaas, en in het bijzonder de piekverkoopuren, erg druk zijn en dat er wellicht niet altijd tijd is om de telefoon op te nemen omdat men klanten aan het helpen is.”

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat chocolaterieketen Chocolaterie Boulanger telefonisch het best bereikbaar is voor haar klanten, met slechts bij 33,3 % van haar filialen één of meerdere negatieve beoordelingen.

De telefonische onbereikbaarheid van deze bedrijven blijft niet zonder directe gevolgen. Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl: “Uit ander recent onderzoek blijkt dat één op de vier bij geen gehoor direct overstapt naar een concurrent. Hierdoor lopen de onbereikbare chocolaterieën een aardig aantal potentiële klanten mis.”

Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek