Johan Kok pleit voor meer horeca binnen petrol op Nationale Petroldag


Petrol – Meer horeca binnen het tankstation. Die oproep deed ondernemer Johan Kok uit Harderwijk op de Nationale Petroldag vorige week donderdag. Het is volgens hem het antwoord op de dalende verkopen en bezoekersaantallen in de tankshops. Kok dacht voor een van zijn eigen vestigingen aan een koffieconcept, maar dan wel op barista-niveau. De verkoop van koffiebonen aan de klant hoorde daar, volgens hem, zeker bij. Evenals de verkoop van bijbehorende artikelen, zoals servies en andere koffie gerelateerde zaken. “Ik geloof dat we veel meer moeten inzetten op horeca-activiteiten binnen petrol.” Op de, voor de tweede maal georganiseerde, Nationale Petroldag in Gilze was het onderwerp vooral hoe antwoord te vinden op de dalende omzetten en klanten in de tankshops. Volgens marktanalist Rien de Koning van Foodstep rijden er nog altijd evenveel mensen langs de pomp als vroeger, alleen is het laster die reizigers te laten stoppen bij de pomp. Enerzijds omdat de consument minder hoeft te tanken door zuinigere auto’s, maar anderzijds omdat er meer getankt wordt bij onbemand. Beter en meer kijken naar een zodanig onderscheid dat de locatie een bestemming wordt voor de klant, blijkt nog niet zo eenvoudig te zijn. Inspireren De Nationale Petroldag moest de ondernemers vooral inspireren. Voor een deel gebeurde dat, alleen met name op productniveau en niet met concepten. Wel vernieuwd was de nieuwe Depa-verpakking van Paardekooper, die het als automobilist gemakkelijk maakt een ontbijtje mee te nemen. De I’M a HANDY tray is zodanig geperst dat een bekertje koffie en verse jus met twee broodjes eenvoudig en solide kunnen worden meegenomen in de auto. Verder presenteerden een aantal fabrikanten gezamenlijk de Mitraillette. Een snack bestaande uit een pistoletje, sla, gekruid gehakt en een sausje. Ogenschijnlijk oogt de snack als ‘zwaar op de maag’, maar geportioneerd aangeboden is de snack een absolute verrijking van het assortiment. De Mitraillette is bij onze zuiderburen een populaire snack. Remia toonde een vendingmachine speciaal voor sauzensachets. Veel ondernemers geven die nu gratis weg, of gebruiken dispensers, waarbij vaak wordt gemorst. Door de vendingmachine, naast de automatiek te plaatsen is het mogelijk extra omzet te realiseren met de verkoop van de sachets. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid