Johma's broodsalades als clean label in nieuw jasje

Johma's broodsalades in de nieuwe verpakking

Introductie  - Saladeproducent Johma heeft de samenstelling van de producten herontwikkeld en de verpakkingen aangepast. De producten zijn vanaf nu zonder kunstmatige geur-, kleur-, en smaakstoffen en de verbeterslag is doorgevoerd in de verpakkingen.

Gasten in (bedrijfs)restaurants zijn zich steeds bewuster van de samenstelling van producten die ze kopen en gebruiken. Om die reden was het voor Johma tijd om weer eens kritisch door de samenstelling van de producten heen te gaan en deze volledig vrij te maken van kunstmatige geur-, kleur-, en smaakstoffen. De omzetting naar clean label recepturen is een gevoelig traject. De overgang is dan ook in nauwe samenwerking met de leveranciers gerealiseerd. Momenteel zijn nog 3 van de 18 varianten in ontwikkeling.

Naast een receptuurverbetering, is gelijk ook de verpakking meegenomen. Ten eerste werd het logo verjongd, met een duidelijke focus op de pay-off “Oet Twente”. Daarbij zijn de ingrediëntendeclaraties korter en overzichtelijker en daarmee ook transparanter geworden.

Bron: Johma

Auteur: Steffen van Beek